Blar i Master i medborgerskap og samhandling / Master's Theses in citizenship and co-operation på emneord "samhandling"
Viser treff 1-10 av 10
-
Alvorlig utviklingshemming og medvirkningspraksiser. En kvalitativ studie av tjenesteyternes erfaringer knyttet til medvirkningspraksiser sammen med personer med alvorlig utviklingshemming
(Master thesis, 2019)Denne studien omhandler alvorlig utviklingshemming og medvirkningspraksiser. Målet og ønsket med oppgaven er å belyse og utforske tjenesteyternes erfaringer knyttet til medvirkningspraksiser sammen med personer med alvorlig ... -
Brukererfaring og velferdsteknologi. Tjenestemottagers erfaring med elektronisk medisindispenser
(Master thesis, 2019)Bakgrunn: Det er stort fokus på velferdsteknologi i dagens samfunn, spesielt med tanke på de demografiske utfordringene samfunnet står ovenfor de neste tiårene. Det er derimot lite forskning på brukererfaringen ved innføring ... -
«Den som har skoen på, vet hvor den trykker» En kvalitativ studie om læreres erfaringer med bruk av positiv atferdsstøtte i det spesialpedagogiske arbeidet for å fremme elevenes medborgerskap
(Master thesis, 2022-05)Denne studien omhandler elever som mottar spesialundervisning og deres medborgerskap i skolen. Målet med oppgaven er å sette søkelyset på en sårbar elevgruppe og utforske hvilke erfaringer lærere har med å anvende ... -
Erfaringer om medvirkning i egen rehabilitering. Dybdeintervju med personer som har blitt rammet av hjerneslag og hatt rehabiliteringstjenester i sin hjemkommune
(Master thesis, 2023)Bakgrunn og formål: En økning i antall overlevende etter hjerneslag har ført til stadig flere som har behov for rehabilitering. Kommunene skal imøtekomme behovet for rehabilitering, og utformingen av rehabiliteringstjenester ... -
Individuell plan og medborgerskap. En kvalitativ studie om pårørendes opplevelse av involvering og samhandling gjennom individuell plan og koordinator
(Master thesis, 2022-12)Bakgrunn og formål: Denne studien omhandler pårørendes opplevelse av involvering og samhandling gjennom individuell plan og koordinator på kommunalt nivå. Problemstillingen jeg har jobbet ut ifra er: Hvordan erfares ... -
Læreres erfaringer med- og perspektiver på et prosjekt som skal styrke samarbeid på tvers av profesjoner for å støtte lærere og elever i grunnskolen
(Master thesis, 2020-05)studien er en evalueringsoppgave av prosjektet «Laget rundt læreren og eleven», som er startet av en kommune i Rogaland. Målet med studien er å få tilgang på lærernes erfaringer med, perspektiv på- og tanker om prosjektet. ... -
Medborgerskapspraksiser og alvorlig utviklingshemming. Aktivitet, deltakelse og sansende kommunikasjon
(Master thesis, 2019)Personer med alvorlig utviklingshemming har vansker med å være aktive og deltakende i hverdagslige situasjoner på grunn av begrensninger knyttet til kognisjon, sansing og bevegelighet. Studiens tema er aktivitet og deltakelse ... -
Samhandling i prosjektet «laget rundt læreren og eleven» En kvalitativ studie
(Master thesis, 2020-05)Denne studien fremstiller samhandling mellom ulike profesjonsutøvere i det tverrfaglige prosjektet «laget rundt læreren og eleven». Målet og hensikt med studien er å få kunnskap om og utforske hvilke erfaringer og perspektiver ... -
School staffs’ mindsets and expectations of students with intellectual disabilities
(Master thesis, 2019)This study aimed to gain an understanding of implicit theories, and attributions about challenging behaviour, among teachers and other school staff in Norwegian schools. The purpose of this current study was twofold: (1) ... -
Staff attribution of challenging behaviour and their implicit theories within and outside a positive behavioural support framework
(Master thesis, 2019)Positive behavioural support (PBS) is currently establishing itself as a framework for practice in services for individuals with intellectual disabilities in Norway. This study examines whether training and practising ...