dc.contributor.author | de Flon, Halvor | |
dc.date | 2007 | |
dc.date.accessioned | 2007-09-03T10:57:30Z | |
dc.date.issued | 2007 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/98147 | |
dc.description.abstract | Temaet i denne oppgaven er familieterapeuters forhold til utviklingspsykologi. Problemstillingen dreier seg om hvordan familieterapeuter vurderer nytte og relevans av
utviklingspsykologisk kunnskap i sitt arbeid, og hvordan de eventuelt bruker den i praktisk klinisk arbeid. Siden familieterapifeltet rekrutterer terapeuter med utgangspunkt i ulike grunnutdanninger er det tatt med et punkt i problemstillingen som sier noe om eventuelle forskjeller utdanningsgruppene imellom. Problemstillingen berører en diskusjon i feltet som omhandler bruk av forskningsbasert kunnskap som utviklingspsykologi er et eksempel på i en narrativ tilnaerming til terapi. Narrativ tilnaerming har sin teoretiske forankring i sosialkonstruksjonisme som langt på vei
avviser ekspertkunnskap til fordel for lokal kunnskap. | en |
dc.format.extent | 254548 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | nor | |
dc.publisher | [forfatteren] | en |
dc.subject | utviklingspsykologi | en |
dc.subject | familieterapi og systemisk praksis | en |
dc.subject | studentarbeider | |
dc.title | Familieterapeuters forhold til bruk av utviklingspsykologisk kunnskap i klinisk arbeid. En studie av familieterapeuters beskrivelser av sitt forhold til utviklingspsykologisk kunnskap, og hvordan denne kan brukes i terapeutisk arbeid med barn og deres foreldre. | en |
dc.type | Master thesis | en |
dc.source.pagenumber | 86 s. | en |