Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorde Flon, Halvor
dc.date2007
dc.date.accessioned2007-09-03T10:57:30Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/98147
dc.description.abstractTemaet i denne oppgaven er familieterapeuters forhold til utviklingspsykologi. Problemstillingen dreier seg om hvordan familieterapeuter vurderer nytte og relevans av utviklingspsykologisk kunnskap i sitt arbeid, og hvordan de eventuelt bruker den i praktisk klinisk arbeid. Siden familieterapifeltet rekrutterer terapeuter med utgangspunkt i ulike grunnutdanninger er det tatt med et punkt i problemstillingen som sier noe om eventuelle forskjeller utdanningsgruppene imellom. Problemstillingen berører en diskusjon i feltet som omhandler bruk av forskningsbasert kunnskap som utviklingspsykologi er et eksempel på i en narrativ tilnaerming til terapi. Narrativ tilnaerming har sin teoretiske forankring i sosialkonstruksjonisme som langt på vei avviser ekspertkunnskap til fordel for lokal kunnskap.en
dc.format.extent254548 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonor
dc.publisher[forfatteren]en
dc.subjectutviklingspsykologien
dc.subjectfamilieterapi og systemisk praksisen
dc.subjectstudentarbeider
dc.titleFamilieterapeuters forhold til bruk av utviklingspsykologisk kunnskap i klinisk arbeid. En studie av familieterapeuters beskrivelser av sitt forhold til utviklingspsykologisk kunnskap, og hvordan denne kan brukes i terapeutisk arbeid med barn og deres foreldre.en
dc.typeMaster thesisen
dc.source.pagenumber86 s.en


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel