Mulighet for læring mellom arbeidsliv og utdanning for sosionomstudenter
Journal article
Published version
Permanent lenke
https://hdl.handle.net/11250/3131265Utgivelsesdato
2024Metadata
Vis full innførselSamlinger
- Artikler / Articles [1205]
- Publikasjoner fra CRIStin [1156]
Originalversjon
Læring om læring. 2024, 11 (1), https://www.ntnu.no/ojs/index.php/lol/article/view/5879Sammendrag
Tema for denne artikkelen er hvilke muligheter for læring som ligger i veksling mellom utdanning og arbeid for sosionomstudenter. Studien bygger på en survey som ble gjennomført blant førsteårsstudenter i to studentkull og intervjuer med fire studenter i et senere førsteårskull. Funnene ses i lys av koherensbegrepet og ulike læringsmekanismer. Studentenes veksling mellom jobb og studier bidrar til kobling mellom teoretisk og praktisk kunnskap og til å skape meningsfulle sammenhenger mellom disse læringskontekstene.