dc.contributor.author | Tangen, Janne Kristin | |
dc.contributor.author | Oterholm, Inger | |
dc.date.accessioned | 2024-05-23T13:31:28Z | |
dc.date.available | 2024-05-23T13:31:28Z | |
dc.date.created | 2024-05-22T09:52:25Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.citation | Læring om læring. 2024, 11 (1), https://www.ntnu.no/ojs/index.php/lol/article/view/5879 | en_US |
dc.identifier.issn | 2535-4108 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/3131265 | |
dc.description.abstract | Tema for denne artikkelen er hvilke muligheter for læring som ligger i veksling mellom utdanning og arbeid for sosionomstudenter. Studien bygger på en survey som ble gjennomført blant førsteårsstudenter i to studentkull og intervjuer med fire studenter i et senere førsteårskull. Funnene ses i lys av koherensbegrepet og ulike læringsmekanismer. Studentenes veksling mellom jobb og studier bidrar til kobling mellom teoretisk og praktisk kunnskap og til å skape meningsfulle sammenhenger mellom disse læringskontekstene. | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | NTNU | en_US |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.no | * |
dc.subject | grensekryssing | en_US |
dc.subject | koherens | en_US |
dc.subject | læring | en_US |
dc.subject | arbeid | en_US |
dc.subject | utdanning | en_US |
dc.subject | studier | en_US |
dc.title | Mulighet for læring mellom arbeidsliv og utdanning for sosionomstudenter | en_US |
dc.type | Journal article | en_US |
dc.description.version | publishedVersion | en_US |
dc.rights.holder | Copyright (c) 2024 Janne Kristin Tangen | en_US |
dc.source.pagenumber | 1-12 | en_US |
dc.source.volume | 11 | en_US |
dc.source.journal | Læring om læring | en_US |
dc.source.issue | 1 | en_US |
dc.identifier.cristin | 2270064 | |
cristin.ispublished | true | |
cristin.fulltext | original | |