Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorBredal-Tomren, Tom Sverre
dc.date.accessioned2023-12-15T10:05:26Z
dc.date.available2023-12-15T10:05:26Z
dc.date.created2023-10-10T21:39:02Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.citationBredal-Tomren, T. S. (2023). Fra miljølære til bærekraftsundervisning: En økokritisk analyse av fagfornyelsen. I T. S. Bredal-Tomren (Red.), Utdanning for bærekraft. Erfaring og forskning fra barnehage og skole (Kap. 2, s. 29–49). Cappelen Damm Akademisk.en_US
dc.identifier.isbn9788202730451
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3107738
dc.description.abstractIn this chapter, I analyse the Norwegian curricula for environmental and sustainability education in search of the environmental pedagogy expressed in the present plans. I find that the plans are dominated by a knowledge-based approach and prioritize competence skills in individual environmental life changes rather than structural change. The article also explores how the curricula look when read on the basis of a survey carried out by 88 climate strikers youth in 2019. The survey showed that young people seek more action-oriented teaching that emphasises political change. I conclude the chapter by discussing the findings in light of radical eco-pedagogy. The most important conclusion is that the young people who strike against climate change practice the curriculum they are looking for, that this is in line with ideas from radical eco-pedagogy and that schools should welcome the strike initiatives.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherCappelen Damm Akademisken_US
dc.relation.ispartofUtdanning for Bærekraft. Erfaring og forskning fra barnehage og skole
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.subjectecopedagogyen_US
dc.subjectclimate strikesen_US
dc.subjectsustainability educationen_US
dc.subjectcurriculaen_US
dc.subjectøkopedagogikken_US
dc.subjectklimastreiken_US
dc.subjectbærekraftsutdanningen_US
dc.subjectlæreplaneren_US
dc.titleFra miljølære til bærekraftsundervisning: En økokritisk analyse av fagfornyelsen. Kapittel 2en_US
dc.typeChapteren_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.rights.holderThis work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.en_US
dc.source.pagenumber29-49en_US
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.23865/noasp.193
dc.identifier.cristin2183517
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextoriginal
cristin.qualitycode1


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse 4.0 Internasjonal