Mellom kulepunkter og narrativer. Når og hvordan opplever foreldre anerkjennelse for sin foreldrekompetanse fra profesjonelle yrkesutøvere i enansvarsgruppe?
Master thesis
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/11250/297434Utgivelsesdato
2015-08-19Metadata
Vis full innførselSammendrag
Dette er en kvalitativ studie basert på intervju av 5 informanter i fra to forskjellige kommuner. Alle har de et barn med en diagnose eller en funksjonshemming, og på den bakgrunn er det opprettet en ansvarsgruppe for barnet og familien. Masteroppgaven bygger på to filosofiske retninger, fenomenologi og hermeneutikk.
Bakgrunnen for valg av tema er en nysgjerrighet om hvordan foreldrene opplever møtene i ansvarsgruppen sammen med fagfolk. Det har resultert i følgende problemstilling:
”Når og hvordan opplever foreldre anerkjennelse for sin foreldrekompetanse fra profesjonelle yrkesutøvere i en ansvarsgruppe?”
Hvordan opplever de å bli anerkjent av fagfolk, og når de ikke gjør det. Spørsmålene handler om relasjoner, følelser, erfaringer og opplevelser.