Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorHennie, Anne Elisabeth
dc.date.accessioned2015-08-19T08:29:32Z
dc.date.available2015-08-19T08:29:32Z
dc.date.issued2015-08-19
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/297434
dc.description.abstractDette er en kvalitativ studie basert på intervju av 5 informanter i fra to forskjellige kommuner. Alle har de et barn med en diagnose eller en funksjonshemming, og på den bakgrunn er det opprettet en ansvarsgruppe for barnet og familien. Masteroppgaven bygger på to filosofiske retninger, fenomenologi og hermeneutikk. Bakgrunnen for valg av tema er en nysgjerrighet om hvordan foreldrene opplever møtene i ansvarsgruppen sammen med fagfolk. Det har resultert i følgende problemstilling: ”Når og hvordan opplever foreldre anerkjennelse for sin foreldrekompetanse fra profesjonelle yrkesutøvere i en ansvarsgruppe?” Hvordan opplever de å bli anerkjent av fagfolk, og når de ikke gjør det. Spørsmålene handler om relasjoner, følelser, erfaringer og opplevelser.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.subjectstudentarbeidernb_NO
dc.subjectfamilieterapinb_NO
dc.subjectsystemisk praksisnb_NO
dc.subjectforeldrenb_NO
dc.subjectforeldrekompetansenb_NO
dc.subjectfagkunnskapnb_NO
dc.subjectfamiliernb_NO
dc.subjectfunksjonshemmede barnnb_NO
dc.titleMellom kulepunkter og narrativer. Når og hvordan opplever foreldre anerkjennelse for sin foreldrekompetanse fra profesjonelle yrkesutøvere i enansvarsgruppe?nb_NO
dc.typeMaster thesisnb_NO
dc.source.pagenumber85 s.nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel