Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorNilsen, Tina Dykesteen
dc.date.accessioned2021-08-06T07:38:10Z
dc.date.available2021-08-06T07:38:10Z
dc.date.created2012-09-13T12:46:17Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.citationBarnehagen - kultur for læring om religioner og livssyn? I T. Vist & M. Alvestad (Red.) Læringskulturer i barnehagen. Flerfaglige forskningsperspektiver (s239 - 260)en_US
dc.identifier.isbn978-82-02-35016-1
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2766601
dc.description.abstractI takt med de stadige samfunnsendringene endres også premissene for barnehagens innhold. Dette gjelder også religiøse og livssynsmessige aspekter. Barnehagens rammeplan forutsetter at religioner og livssyn skal ha en plass i barnehagene, blant annet gjennom verdigrunnlaget, respekt for foreldres trosmessige ståsted og barnehagens markering av religiøse og livssynsmessige høytider. I dette kapittelet ønsker jeg å diskutere hvilke kulturer for læring om religioner og livssyn norske barnehager har, eksemplifisert ved deres bruk av religiøse og livssynsmessige tekster og fortellinger, og hvordan dette svarer til rammeplanens innhold.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.relation.ispartofLæringskulturer i barnehagen. Flerfaglige forskningsperspektiver
dc.subjectBarnehagepedagogikken_US
dc.subjectEarly Childhood Educationen_US
dc.subjectReligion i barnehage og skoleen_US
dc.subjectReligion in nurseries and schoolsen_US
dc.subjectBarnehageen_US
dc.subjectEarly childhood educationen_US
dc.titleBarnehagen - kultur for læring om religioner og livssyn?en_US
dc.typeChapteren_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.subject.nsiVDP::Pedagogiske fag: 280en_US
dc.subject.nsiVDP::Education: 280en_US
dc.source.pagenumber239-260en_US
dc.identifier.cristin943832
cristin.unitcode251,1,0,0
cristin.unitnameFakultet for teologi, diakoni og ledelsesfag
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextoriginal
cristin.qualitycode1


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel