Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorAndersen, Ellen Britt
dc.date.accessioned2019-09-23T12:41:23Z
dc.date.available2019-09-23T12:41:23Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2618251
dc.description.abstractTeamet for denne masteroppgaven er barnevernlederes forhold til begrepet forsvarlighet og hvordan de ivaretar dette i sitt verv som øverste leder for barneverntjenesten. Det er deres syn på virkeligheten og slik de forstår den som er essensielt. Problemstillingen er, Faglig forvarlighet i barnevernet, hva betyr det? Studien er kvalitativ og bygger på intervju med fire barnevernledere. Studien tar utgangspunkt i en hermeneutisk forståelse hvor formålet er «å oppnå en gyldig og allmenn forståelse av hva en tekst betyr» (Kvale & Brinkmann, 2015, s.73), her i form av intervju. Denne studien har et fenomenologisk vitenskapssyn hvor utgangspunktet er «en interesse for å forstå fenomener ut fra aktørenes egne perspektiver og beskrive verden slik den oppleves av informanten, ut fra den forståelsen at den virkelige virkeligheten er den mennesker oppfatter» (Kvale & Brinkmann, 2015, s.45).nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherVID vitenskapelige høgskole. Diakonhjemmet Oslonb_NO
dc.subjectverdibasert ledelsenb_NO
dc.subjectledelsenb_NO
dc.subjectfaglig forsvarlighetnb_NO
dc.subjectbarnevernnb_NO
dc.subjectbarnevernlederenb_NO
dc.titleFaglig forsvarlighet i barnevernet, hva betyr det? - En kvalitativ undersøkelse av barnevernledere om deres forståelse av begrepet, faglig forsvarlighet.nb_NO
dc.typeMaster thesisnb_NO
dc.source.pagenumber79nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel