dc.contributor.author | Mikalsen, Anita Irene Isaksen | |
dc.date.accessioned | 2016-09-28T11:48:19Z | |
dc.date.available | 2016-09-28T11:48:19Z | |
dc.date.issued | 2016-09-28 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2411381 | |
dc.description.abstract | Problemstillingen for dette forskningsprosjektet var: Hvilken erfaring har elever fra ungdoms- og videregående skole med Skoleprosjektets samtaletilbud ? For å besvare problemstillingen min har jeg gjennomført fire intervju ved hjelp av analysemetoden Interpretative Phenomenological Analysis (IPA). Analysen førte til tre hovedtema med sju underkategorier. Hovedtema 1: Relasjonsbygging med psykologen skaper grunnmur for ”det gode møte”, med underkategoriene: (1) Psykologens struktur og faglige kompetanse er organiserende elementer i relasjon, (2) Kroppsspråk hos psykologen befester betydningen av en delt emosjonell reise og (3) Trygghet og tillit som relasjonsbygger og relasjonsåpner. Hovedtema 2: Psykologens tilgjengelighet, med underkategoriene: (1) Kontekst har betydning i møte med psykologen og (2) Eleven har ikke kjennskap til psykologtilbudet fra BUP.
Hovedtema 3: Familie og nettverk, med underkategoriene: (1) Elevene tenker ikke på familien som en del av behandlingen eller problemet og (2) Konflikt i familien og familiens historie har betydning for elevens psykiske helse. | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.subject | studentarbeider | nb_NO |
dc.subject | familieterapi | nb_NO |
dc.subject | systemisk praksis | nb_NO |
dc.subject | elever | nb_NO |
dc.subject | samtaletilbud | nb_NO |
dc.subject | BUP Vest | nb_NO |
dc.subject | ungdom | nb_NO |
dc.subject | skolehelsetjenesten | nb_NO |
dc.subject | psykolog | nb_NO |
dc.subject | forebyggende innsats | nb_NO |
dc.subject | tidlig intervensjon | nb_NO |
dc.subject | familier | nb_NO |
dc.subject | endring | nb_NO |
dc.subject | relasjoner | nb_NO |
dc.subject | skoleprosjektet | nb_NO |
dc.title | ”Det er fint at de kommer på skolen – det er innenfor trygghetssonen min”. En IPA-studie om elevenes erfaring med samtaletilbudet i Skoleprosjektet ved BUP Vest | nb_NO |
dc.type | Master thesis | nb_NO |
dc.source.pagenumber | 139 s. | nb_NO |