Hvordan kan veiledning bidra til tryggere profesjonsutøvere i et etnisk mangfoldig praksisfelt?
dc.contributor.author | Østby, Lene | |
dc.date.accessioned | 2015-10-16T11:32:34Z | |
dc.date.available | 2015-10-16T11:32:34Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2356360 | |
dc.description.abstract | I denne oversiktsartikkelen tas ulike perspektiver på veiledning i bruk for å drøfte hvordan veiledning vise hvordan veilederen kan være en modell for utvikling av dialogiske ferdigheter, videre hvordan veiledning kan bidra til refleksjon i handling og deretter hvordan veiledning medvirker til utvikling av forståelse og kunnskap om maktrelasjoner og ansvar. Det tas utgangspunkt i noen av utfordringene som profesjonsutøverne opplever, deretter presenteres veiledningsteori før tre delproblemstillingene drøftes. Artikkelen baserer seg i hovedsak på teori med erfaring fra egen veiledning brukt som eksempler. | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.publisher | Psykologi i kommunen | nb_NO |
dc.subject | etniske minoriteter | nb_NO |
dc.subject | veiledning | nb_NO |
dc.subject | dialog | nb_NO |
dc.subject | fenomenologi | nb_NO |
dc.subject | kulturrelativisme | nb_NO |
dc.subject | kontekst | nb_NO |
dc.title | Hvordan kan veiledning bidra til tryggere profesjonsutøvere i et etnisk mangfoldig praksisfelt? | nb_NO |
dc.type | Journal article | nb_NO |
dc.type | Peer reviewed | nb_NO |
dc.source.pagenumber | s. 59-69 | nb_NO |
dc.source.journal | Psykologi i kommunen | nb_NO |
dc.source.issue | 2 | nb_NO |
Tilhørende fil(er)
Denne innførselen finnes i følgende samling(er)
-
Artikler / Articles [1070]