Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorØstby, Lene
dc.date.accessioned2015-10-16T11:32:34Z
dc.date.available2015-10-16T11:32:34Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2356360
dc.description.abstractI denne oversiktsartikkelen tas ulike perspektiver på veiledning i bruk for å drøfte hvordan veiledning vise hvordan veilederen kan være en modell for utvikling av dialogiske ferdigheter, videre hvordan veiledning kan bidra til refleksjon i handling og deretter hvordan veiledning medvirker til utvikling av forståelse og kunnskap om maktrelasjoner og ansvar. Det tas utgangspunkt i noen av utfordringene som profesjonsutøverne opplever, deretter presenteres veiledningsteori før tre delproblemstillingene drøftes. Artikkelen baserer seg i hovedsak på teori med erfaring fra egen veiledning brukt som eksempler.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherPsykologi i kommunennb_NO
dc.subjectetniske minoriteternb_NO
dc.subjectveiledningnb_NO
dc.subjectdialognb_NO
dc.subjectfenomenologinb_NO
dc.subjectkulturrelativismenb_NO
dc.subjectkontekstnb_NO
dc.titleHvordan kan veiledning bidra til tryggere profesjonsutøvere i et etnisk mangfoldig praksisfelt?nb_NO
dc.typeJournal articlenb_NO
dc.typePeer reviewednb_NO
dc.source.pagenumbers. 59-69nb_NO
dc.source.journalPsykologi i kommunennb_NO
dc.source.issue2nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel