• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • VID vitenskapelige høgskole
  • 1 Artikler / Articles
  • Artikler / Articles
  • View Item
  •   Home
  • VID vitenskapelige høgskole
  • 1 Artikler / Articles
  • Artikler / Articles
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Hvordan kan veiledning bidra til tryggere profesjonsutøvere i et etnisk mangfoldig praksisfelt?

Østby, Lene
Journal article, Peer reviewed
Thumbnail
View/Open
Hvordankanveiledningbidra.pdf (104.6Kb)
URI
http://hdl.handle.net/11250/2356360
Date
2015
Metadata
Show full item record
Collections
  • Artikler / Articles [582]
Abstract
I denne oversiktsartikkelen tas ulike perspektiver på veiledning i bruk for å drøfte hvordan veiledning vise hvordan veilederen kan være en modell for utvikling av dialogiske ferdigheter, videre hvordan veiledning kan bidra til refleksjon i handling og deretter hvordan veiledning medvirker til utvikling av forståelse og kunnskap om maktrelasjoner og ansvar. Det tas utgangspunkt i noen av utfordringene som profesjonsutøverne opplever, deretter presenteres veiledningsteori før tre delproblemstillingene drøftes. Artikkelen baserer seg i hovedsak på teori med erfaring fra egen veiledning brukt som eksempler.
Publisher
Psykologi i kommunen
Journal
Psykologi i kommunen

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit