Hvordan kan veiledning bidra til tryggere profesjonsutøvere i et etnisk mangfoldig praksisfelt?
Journal article, Peer reviewed
![Thumbnail](/vid-xmlui/bitstream/handle/11250/2356360/Hvordankanveiledningbidra.pdf.jpg?sequence=4&isAllowed=y)
View/ Open
Date
2015Metadata
Show full item recordCollections
- Artikler / Articles [1186]
Original version
Psykologi i kommunen (PIK). 2015, 50 (2), 59-69Abstract
I denne oversiktsartikkelen tas ulike perspektiver på veiledning i bruk for å drøfte hvordan veiledning vise hvordan veilederen kan være en modell for utvikling av dialogiske ferdigheter, videre hvordan veiledning kan bidra til refleksjon i handling og deretter hvordan veiledning medvirker til utvikling av forståelse og kunnskap om maktrelasjoner og ansvar. Det tas utgangspunkt i noen av utfordringene som profesjonsutøverne opplever, deretter presenteres veiledningsteori før tre delproblemstillingene drøftes. Artikkelen baserer seg i hovedsak på teori med erfaring fra egen veiledning brukt som eksempler.