Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorBingen, Hanne Maria
dc.contributor.authorAasbrenn, Martin
dc.date.accessioned2009-10-15T08:20:19Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/98859
dc.description.abstractSammendrag: Vi underviser i naturvitenskapelige fag på sykepleierutdanningen. Gjennom tilpasninger til kontinuerlige evalueringer og tilbakemeldinger fra studentene, har vi utviklet IKT-støttede undervisningsformer i anatomi, fysiologi og biokjemi. Disse undervisningsformene vurderes av studentene som omtrent like nyttige som alminnelig auditorieundervisning og gir mer fleksibilitet. I denne artikkelen presenterer vi fordeler og ulemper med de IKTstøttede undervisningsmetodene ut fra våre erfaringer og tilbakemeldingene fra studentene, og nevner noen mulige fallgruver ved implementering av nye undervisningsmetoder. Vi mener ulike IKT-støttede undervisningsformer bør tilføyes til universitetspedagogens vanlige sjangerrepertoar, men at gode kursopplegg fremdeles alltid bør inneholde auditorieundervisning.
dc.format.extent804460 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonoben
dc.publisherUnipeden
dc.subjectIKTen
dc.subjectundervisningen
dc.subjectsykepleierutdanningen
dc.subjectanatomien
dc.subjectfysiologien
dc.subjectbiokjemien
dc.subjectundervisningsformeren
dc.subjectstudenteren
dc.subjectevalueringen
dc.subjectfleksibel læringen
dc.titleFleksibel undervisningen
dc.typePeer revieweden
dc.typeJournal article
dc.source.pagenumber68-77en
dc.source.volume32en
dc.source.journalUnipeden
dc.source.issue3en


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel