Fleksibel undervisning
Peer reviewed, Journal article
View/ Open
Date
2009Metadata
Show full item recordCollections
- Artikler / Articles [1198]
Abstract
Sammendrag: Vi underviser i naturvitenskapelige fag på sykepleierutdanningen. Gjennom tilpasninger til kontinuerlige evalueringer og tilbakemeldinger fra studentene, har vi utviklet IKT-støttede undervisningsformer i anatomi, fysiologi og biokjemi. Disse undervisningsformene vurderes av studentene som omtrent like nyttige som alminnelig auditorieundervisning og gir mer fleksibilitet. I denne artikkelen presenterer vi fordeler og ulemper med de IKTstøttede undervisningsmetodene ut fra våre erfaringer og tilbakemeldingene fra studentene, og nevner noen mulige fallgruver ved implementering av nye undervisningsmetoder. Vi mener ulike IKT-støttede undervisningsformer bør tilføyes til universitetspedagogens vanlige sjangerrepertoar, men at gode kursopplegg fremdeles alltid bør inneholde auditorieundervisning.