Skolevegring- hva handler det om? En undersøkelse om hva ansatte ved skole, PPT, BUP og barnevern tenker om skolevegring
dc.contributor.author | Roness, Stein | |
dc.date.accessioned | 2014-02-14T18:43:07Z | |
dc.date.available | 2014-02-14T18:43:07Z | |
dc.date.issued | 2014-02-14 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/98342 | |
dc.description.abstract | Denne masteroppgaven er en kvalitativ studie basert på fire intervjuer med til sammen åtte informanter. To lærere som jobber i ungdomsskolen, to saksbehandlere i barneverntjenesten, to rådgivere som arbeider i Pedagogisk psykologisk tjeneste og to terapeuter i Barne- og ungdomspsykiatrien. Felles for informantene er at de alle har erfaring fra arbeid med ungdommer i ungdomsskolealder som har vegret seg for å gå på skolen. Tema for oppgavene er hvilke tanker, ideer og forestillinger de ulike instansene har til fenomenet skolevegring. | no_NO |
dc.language.iso | nob | no_NO |
dc.subject | familieterapi | no_NO |
dc.subject | systemisk praksis | no_NO |
dc.subject | studentarbeider | no_NO |
dc.subject | skolevegring | no_NO |
dc.subject | ungdom | no_NO |
dc.subject | ungdomskolen | no_NO |
dc.title | Skolevegring- hva handler det om? En undersøkelse om hva ansatte ved skole, PPT, BUP og barnevern tenker om skolevegring | no_NO |
dc.type | Master thesis | no_NO |
dc.source.pagenumber | 76 s. | no_NO |