Browsing Bachelor i vernepleie (2016-) / Bachelor's Theses in Social Education by Title
Now showing items 21-37 of 37
-
Kvalitet veiledning i praksis. Hvilke faktorer kan fremme/hemme kvalitet praksisveiledningen av vernepleierstudenter?
(Bachelor thesis, 2019)Bakgrunn : Flere sentrale styringsdokumenter har satt praksisstudier på agendaen, med målet om å øke kvaliteten og samarbeidet mellom de forskjellige aktørene som er sentrale i praksisstudiene. Problemstilling : Vi ønsker ... -
Mennesker med utviklingshemning som bor i store bofellesskap.
(Bachelor thesis, 2015-02-20) -
På hvilken måte kan stigmatisering av psykiske lidelser påvirke sykdomsutvikling og sosial deltakelse?
(Bachelor thesis, 2015-02-20) -
PO og økt lesehastighet hos en elev med store konsentrasjonsvansker
(Bachelor thesis, 2016) -
Rammebetingelser for deltakelse i det ordinære arbeidslivet. Utviklingshemming og arbeidslivet
(Bachelor thesis, 2015-09-24) -
Resiliens og risikoutsatte barn
(Bachelor thesis, 2015-02-20) -
Ressursorientert tilnærming i psykisk helsevern. En kvalitativ studie av vernepleierens erfaringer ved DPS
(Bachelor thesis, 2019)Sentrale politiske føringer og fagmiljø for psykisk helse, etterspør mer kunnskap om ressursfokus. Men hva er egentlig ressurser? Målet for oppgaven er forståelse av ressursbegrepet, samt undersøke vernepleierens egne ... -
Samfunnsendringer og psykisk helse hos unge
(Bachelor thesis, 2015-02-20) -
Stress hos voksne medborgere med utviklingshemming og/eller autismespekterforstyrrelser(ASF). En studie om stress sin påvirkning på utviklingen av angst og depresjoner
(Bachelor thesis, 2017)Det viser seg at stress kan være en særlig belastning for medborger med utviklingshemming og/eller autismespekterforstyrrelser (ASF). Stress har betydning for den psykiske helsen. Hensikten med bacheloroppgaven er å finne ... -
Utvikling av sosiale nettverk i skolen for barn med minoritetsbakgrunn
(Bachelor thesis, 2015-02-20) -
Vanskelig eller bare stresset? Om lavaffektiv tilnærming og utfordrende atferd
(Bachelor thesis, 2017)Lavaffektiv tilnærming er en tilsynelatende effektiv metode for å håndtere utfordrende atferd, men tilnærmingen lider av lite spesifikk dokumentasjon. Vi diskuterte oss frem til følgende problemstilling «På hvilken måte ... -
Vernepleiernes rolle i samhandling med ungdom som opplever mild til moderat depresjon
(Bachelor thesis, 2015-02-20)