dc.contributor.author | Nag, Thomas Haugen | |
dc.contributor.author | Nordvik, Øyvind | |
dc.contributor.author | Andersen, Kjetil | |
dc.contributor.author | Sortvik, Wenche Margrethe | |
dc.contributor.author | Pettersen, Nicholas Ny | |
dc.date.accessioned | 2023-02-19T14:38:57Z | |
dc.date.available | 2023-02-19T14:38:57Z | |
dc.date.created | 2023-02-14T10:31:00Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.citation | Tidsskriftet sykepleien. 2022, 110, e-90552 | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/3052162 | |
dc.description.abstract | Sykepleierstudenter opplever ofte at det er et gap mellom teorien som læres på skolen, og det de erfarer i praksis. Ferdighetstrening gjennom simulering kan fungere som en brobygger for å knytte sammen teori og praksis. Det kan øke studentenes praksisutbytte. I denne artikkelen beskriver vi våre erfaringer med å tilby tredjeårsstudenter simuleringstrening under praksisperioden i psykisk helsearbeid. Vi ser også på hvilken tilleggsverdi simuleringstrening kan gi utover ordinær praksis. | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Norsk Sykepleierforbund | en_US |
dc.subject | sykepleierstudenter | en_US |
dc.subject | simulering | en_US |
dc.subject | simulering | en_US |
dc.subject | ferdighetstrening | en_US |
dc.title | Simulering av truende situasjoner kan gi tryggere sykepleierstudenter | en_US |
dc.type | Journal article | en_US |
dc.description.version | publishedVersion | en_US |
dc.source.pagenumber | e-90552 | en_US |
dc.source.volume | 110 | en_US |
dc.source.journal | Tidsskriftet sykepleien | en_US |
dc.identifier.doi | 10.4220/Sykepleiens.2022.90552 | |
dc.identifier.cristin | 2125880 | |
cristin.ispublished | true | |
cristin.fulltext | original | |