Simulering av truende situasjoner kan gi tryggere sykepleierstudenter
Nag, Thomas Haugen; Nordvik, Øyvind; Andersen, Kjetil; Sortvik, Wenche Margrethe; Pettersen, Nicholas Ny
Journal article
Published version
Permanent lenke
https://hdl.handle.net/11250/3052162Utgivelsesdato
2022Metadata
Vis full innførselSamlinger
- Artikler / Articles [1186]
- Publikasjoner fra CRIStin [1133]
Sammendrag
Sykepleierstudenter opplever ofte at det er et gap mellom teorien som læres på skolen, og det de erfarer i praksis. Ferdighetstrening gjennom simulering kan fungere som en brobygger for å knytte sammen teori og praksis. Det kan øke studentenes praksisutbytte. I denne artikkelen beskriver vi våre erfaringer med å tilby tredjeårsstudenter simuleringstrening under praksisperioden i psykisk helsearbeid. Vi ser også på hvilken tilleggsverdi simuleringstrening kan gi utover ordinær praksis.