Omlegging til litteraturstudier på høyere utdanning. Læring fra et endringsarbeid
Journal article
Published version
Permanent lenke
https://hdl.handle.net/11250/3052156Utgivelsesdato
2022Metadata
Vis full innførselSamlinger
- Artikler / Articles [1172]
- Publikasjoner fra CRIStin [1110]
Originalversjon
Nordisk tidsskrift for helseforskning. 2022, 18 (1), 1-13 https://doi.org/10.7557/14.6414Sammendrag
Denne artikkelen beskriver læring fra et pedagogisk endringsarbeid i høyere utdanning, ved omlegging til litteraturstudie av bacheloroppgaven, på to utdanninger våren 2021. Hensikten med denne fagartikkelen er å formidle pedagogiske og didaktiske erfaringer, og kunnskapsutvikling i omleggingsprosessen med relevans for andre utdanninger. I endringsarbeidet som presenteres er både studenters og underviseres læring i fokus, dette for å fremme både bedre utdanningskvalitet og livslang læring med betydning for profesjonell praksis.