• Mot til å våge. Kap. 7 

      Rykkje, Linda; Mæland, Marie Kvamme (Chapter, 2020)
      Menneskets mot er en dyd og et eksistensielt begrep. Mot i klinisk praksis belyses ved refleksjonsnotater fra videreutdanningsstudenter. Gjennom refleksjon kan situasjoner bli bedre forstått, og forståelsen kan bidra til ...
    • Refleksjonstekster som pedagogisk verktøy i profesjonsutdanning 

      Kapstad, Siv Merethe; Øvrum, Inger Therese (Peer reviewed; Journal article, 2023)
      I denne artikkelen er det barnevernsstudenters bruk av refleksjonstekster som er utgangspunktet. Artikkelen utforsker hvordan studentene tar i bruk refleksjonstekster gjennom et emne, for så å drøfte hvilke bidrag slike ...
    • Å fremme studenters evne til refleksjon - en pedagogisk utfordring 

      Dahl, Hellen; Alvsvåg, Herdis (Peer reviewed; Journal article, 2013)
      Artikkelen retter oppmerksomheten mot refleksjonsprosessen i en sykepleierutdanning slik den kommer til uttrykk i studenters refleksjonsnotat. Fokus er på notater som karakteriseres som ikke-reflekterte. At studenters ...