Browsing Publikasjoner fra CRIStin by Journals "UNIPED"
Now showing items 1-6 of 6
-
Grade correspondence between internal and external examiners of occupational therapy students’ bachelor theses
(Journal article; Peer reviewed, 2018)Students’ grades are increasingly important in defining their future employability, and therefore, securing a fair assessment of students’ theses is important. This study aimed to assess the level of grade correspondence ... -
«Nei, det nytter ikke å fortelle meg det, jeg må oppleve det selv…». Sykepleiestudenters opplevelse av deltakelse i prosjekt legemiddelhåndtering under praksisstudiet
(Peer reviewed; Journal article, 2020)Bakgrunn: Rammeplan for sykepleierutdanning stiller krav om at studenter skal ha handlingskompetanse. Helsevesen og samfunn forventer kvalitet på omsorg og behandling. Praksisfelleskapet har stor betydning for hvordan ... -
Psychometric properties of the short ASSIST scales
(Journal article; Peer reviewed, 2018)Background: The shortening of measurement scales may improve their feasibility, but may also affect the scales’ measurement properties. This study investigated the psychometric properties of the short Norwegian Approaches ... -
Refleksjonstekster som pedagogisk verktøy i profesjonsutdanning
(Peer reviewed; Journal article, 2023)I denne artikkelen er det barnevernsstudenters bruk av refleksjonstekster som er utgangspunktet. Artikkelen utforsker hvordan studentene tar i bruk refleksjonstekster gjennom et emne, for så å drøfte hvilke bidrag slike ... -
Samhandling ved hjelp av et spørreskjema: et læringsprosjekt i psykisk helsearbeid
(Journal article; Peer reviewed, 2019)Artikkelen retter søkelyset mot bachelorstudenters læring gjennom å medvirke i et samarbeidsprosjekt mellom en høgskole og et døgnbemannet bofellesskap i kommunalt psykisk helsearbeid. Prosjektet hadde fokus på å kvalitetssikre ... -
Å fremme studenters evne til refleksjon - en pedagogisk utfordring
(Peer reviewed; Journal article, 2013)Artikkelen retter oppmerksomheten mot refleksjonsprosessen i en sykepleierutdanning slik den kommer til uttrykk i studenters refleksjonsnotat. Fokus er på notater som karakteriseres som ikke-reflekterte. At studenters ...