Hva kan kjønn bety i rolleovergang fra kollega til leder?
dc.contributor.author | Offerdal, Marit | |
dc.date.accessioned | 2016-09-22T11:31:30Z | |
dc.date.available | 2016-09-22T11:31:30Z | |
dc.date.issued | 2016-09-22 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2409777 | |
dc.description.abstract | Denne masteroppgaven undersøker hvilken betydning kjønn kan ha i rolleovergangen fra kollega til leder i den norske skolen. Målet er å analysere organisasjonsinterne rolleoverganger i et kjønnsperspektiv. Evaluering fra grunnskolen i den kommunen som studien henter sitt datamateriale fra, viser at avdelingsledere står i en lojalitetskonflikt mellom å være kollega og samtidig en tydelig leder. Masteroppgaven er en empirisk undersøkelse av hvordan tre menn og tre kvinner beskriver rolleovergangen. Analysen er gjennomført som en systematisk tekstkondensering av datamaterialet. | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.subject | studentarbeider | nb_NO |
dc.subject | verdibasert ledelse | nb_NO |
dc.subject | ledelse | nb_NO |
dc.subject | ledere | nb_NO |
dc.subject | kjønn | nb_NO |
dc.subject | verdier | nb_NO |
dc.subject | rolleovergang | nb_NO |
dc.subject | skole | nb_NO |
dc.title | Hva kan kjønn bety i rolleovergang fra kollega til leder? | nb_NO |
dc.type | Master thesis | nb_NO |
dc.source.pagenumber | 79 s. | nb_NO |