Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorSlaatto, Ane
dc.date.accessioned2016-09-19T11:10:03Z
dc.date.available2016-09-19T11:10:03Z
dc.date.issued2016-09-19
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2408288
dc.description.abstractDenne kvalitative intervjustudien fører oss inn i hvordan en virksomhetsleder, tre mellomledere og tre medarbeidere forstår og beskriver sin praksis ut fra den kommunens kjerneverdien troverdighet. Dette ses i sammenheng med hvilke forventninger som uttales i kommunens offisielle ledelse- og styringsdokumenter og i intervju med etikkansvarlig; HR-sjefen. Forventningene til ledelse og styring i kommunen legger til grunn at ledere skal oppfylle mål- og resultatstyringens intensjoner om forventet effektivitet og kontinuerlig forbedring. Samtidig har kommunen et uttalt fokus på verdiene åpenhet, gjensidig respekt og troverdighet. Arbeidet med bevisstgjøring og etterlevelse av verdier sender signaler om at kommunen fokuserer på det menneskelige perspektivet, der transformasjonsledelse og situasjonsbestemt ledelse skal legges til grunn for lederpraksis. Med bakgrunn i dette har jeg valgt problemstillingen: «Hvordan følges den uttalte verdien troverdighet opp i praksis av ledere og medarbeidere i en kommunal virksomhet?».nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.subjectstudentarbeidernb_NO
dc.subjectverdibasert ledelsenb_NO
dc.subjectledelsenb_NO
dc.subjectAsker kommunenb_NO
dc.subjecttroverdighetnb_NO
dc.subjectverdiernb_NO
dc.subjectrefleksjonnb_NO
dc.subjecttransformasjonsledelsenb_NO
dc.subjectsituasjonsbestemt ledelsenb_NO
dc.subjectlederenb_NO
dc.subjectmedarbeiderenb_NO
dc.titleTroverdighet i teori og praksis. En casestudie i en middels stor kommunenb_NO
dc.typeMaster thesisnb_NO
dc.source.pagenumber91 s.nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel