Blar i Master i interkulturelt arbeid / Master's Theses MIKA på emneord "krysskulturelle barn og unge"
Viser treff 1-6 av 6
-
Barnevernsansatte i møte med krysskulturelle gutter som utsettes for negativ sosial kontroll : En kvalitativ studie
(Master thesis, 2023-05)Denne studien utforsker barnevernsansattes oppfattelse av fenomenet «negativ sosial kontroll», og retter søkelyset på barnevernsansattes tilnærming i arbeidet for å hjelpe krysskulturelle gutter som utsettes for dette. ... -
Den kulturkompetente skolen : Læreres opplevelser av skolens arbeid med problematisk sosial kontroll i krysskulturelle kontekster
(Master thesis, 2023-05)Det følger mye ansvar med lærerrollen. Noen av disse ansvarsområdene er definerte i stillingsbeskrivelsen, mens andre er basert på uformelle forventninger. Tidvis opplever lærere elevsaker der de er usikre på hvorvidt de ... -
En studie av krysskulturelle barn og unges identitetsutvikling i fosterhjem med annen kulturell bakgrunn : i et fosterforeldreperspektiv
(Master thesis, 2023-05)kulturell identitet der barn og fosterforeldrene har ulik kulturell bakgrunn? Jeg brukte kvalitativ metode og intervjuet seks fosterforeldre. Derav fire fosterforeldre og et fosterforeldrepar. Oppgaven har en hermeneutisk, ... -
Inkluderende fritidstilbud i en mangfoldig by : En kvalitativ studie i Stavanger kommune
(Master thesis, 2023-05)Både folkehelsemyndigheter og politiske instanser peker på deltakelse av barn og unge i fritidsaktiviteter som en beskyttelsesfaktor. Fritidsaktiviteter representerer en viktig arena for demokratiskolering. I tillegg gir ... -
Kombinasjonsklasser - En god læringsarena for å lykkes?
(Master thesis, 2023-05)Denne masteroppgaven tar for seg hvordan ungdommer med kort botid i Norge opplever og har opplevd å gå i kombinasjonsklasser i videregående skole, og hvordan lærere opplever og har opplevd å undervise denne elevgruppen. ... -
Kroppsøving som inkluderingsarena for krysskulturelle : utfordringer og muligheter sett fra et elevperspektiv
(Master thesis, 2023-05)Utgangspunktet for oppgaven har vært å kaste lys over hvilken rolle kroppsøvingsfaget spiller som arena for å inkludere krysskulturelle elever inn i et klassemiljø. Problemstillingen er som følger: Hvordan kan kroppsøvingsfaget ...