Blar i Master i interkulturelt arbeid / Master's Theses MIKA på emneord "immigrants"
Viser treff 1-11 av 11
-
Hvem bestemmer fremtiden din? : en kvalitativ undersøkelse av deltakernes brukermedvirkning i introduksjonsprogrammet
(Master thesis, 2015-07-03) -
Hvordan forstår og ivaretar helsepersonell med ulik kulturbakgrunn beboernes autonomi?
(Master thesis, 2016-12) -
I en innføringsklasse, hvordan er motivasjonen for skole og læring hos arbeidsinnvandrere, flyktninger og asylsøkere?
(Master thesis, 2017-05)Hensikten med denne oppgaven var å utforske motivasjon for læring og eventuelle faktorer som kan hemme motivasjonen i en innføringsklasse, bestående av flerspråklige elever. I denne undersøkelsen rettet jeg fokus på ... -
Increasing parental attendance in parent-teacher meetings regarding parents with minority background in schools
(Master thesis, 2016-12)This study focuses on the challenges towards increasing minority parents‟ attendance in teacher-parent meetings in the Norwegian school system. There exists a compelling evidence that parental engagement will positively ... -
«Ingen tenke du e rar» -Minoritetsspråklige elevers opplevelse av innføringsskolen
(Master thesis, 2020-12)Denne masteroppgaven tar for seg hvordan ungdommer med kort botid i Norge har opplevd det å gå i en innføringsskole for å lære språk og deretter bli overført til en ordinær ungdomsskole. Hvordan mestrer de overgangen, ... -
Medvirkning for barn med innvandrerbakgrunn i barnehagen : en studie av muligheter og begrensninger
(Master thesis, 2018-12)Barnehagen spiller en viktig rolle når det gjelder å gi barn mulighet til å delta, ytre seg og til å bli hørt. Her skal barna oppleve at de kan påvirke barnehagens innhold gjennom å medvirke og bidra. Verken norskspråklige ... -
Samfunnskunnskap for voksne innvandrere, mer enn bare fakta
(Master thesis, 2016-04-15) -
Statsborgerskap : en studie av statsborgerskap blant innvandrere i Norge
(Master thesis, 2017-05) -
Sykepleiere i møte med gravide innvandrerkvinner med hyperemesis gravidarum
(Master thesis, 2016-09-06)