dc.contributor.author | Hansen, Torill Gjerpe | |
dc.date.accessioned | 2014-08-25T12:18:30Z | |
dc.date.available | 2014-08-25T12:18:30Z | |
dc.date.issued | 2014-08-25 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/218022 | |
dc.description.abstract | Mange utdanningsløp og arbeidsplasser innen helse- og sosialt arbeid tilbyr systematisk veiledning til sine studenter og ansatte. Veiledning er en ledet prosess som kan bidra til å utforske og finne ny forståelse, samt utvide veisøkerens kompetanse i samspill og samhandling. Gruppeveiledning gir mulighet for flere å dele og å lære av hverandres historier og opplevelser, med mål om at det kan gi støtte og nyttige refleksjoner for arbeidet den enkelte står i. Denne studien undersøker erfaringer fra en veiledningsgruppe i et videreutdanningsløp for helse- og sosialarbeidere. Hovedfokuset i studien er på samspill, relasjon og kommunikasjon i gruppen. Samtidig er den opptatt av hvilke betydning dette har på deltakernes utbytte av gruppeveiledningen og i tilbudet til klienter og andre som studentene samarbeider med. | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.subject | studentarbeider | nb_NO |
dc.subject | familieterapi | nb_NO |
dc.subject | systemisk praksis | nb_NO |
dc.subject | veiledningsgrupper | nb_NO |
dc.subject | helse- og sosialarbeidere | nb_NO |
dc.subject | systematisk veiledning | nb_NO |
dc.title | Erfaringer fra en veiledningsgruppe. Hvordan beskriver helse- og sosialarbeidere sine erfaringer med å delta i en veiledningsgruppe i SEPREP Ung? | nb_NO |
dc.type | Master thesis | nb_NO |
dc.source.pagenumber | 82 s. | nb_NO |