• Hva opplever sykepleierstudenter som hensiktsmessig bruk av studentresponssystem i undervisning i palliativ omsorg? 

      Steindal, Simen A.; Aasbrenn, Martin; Bingen, Hanne Maria (Journal article; Peer reviewed, 2015)
      Studentresponssystem (SRS) har vært brukt over lengre tid i flere utdanninger, men har forholdsvis nylig blitt tatt i bruk innen sykepleierutdanningen. Å ta i bruk SRS i større klasser er en tilnærming for å aktivisere og ...
    • Mot til å møte pasienten sine åndelege tankar og kjensler - ein kvalitativ studie 

      Bø, Bodil; Ueland, Venke Irene; Giske, Tove; Kuven, Britt Moene (Peer reviewed; Journal article, 2023)
      Bakgrunn: Sjukepleiarar gjev uttrykk for manglande kompetanse innan åndeleg omsorg. Føremål: Føremålet med studien er å undersøkje korleis sjukepleiarstudentar uttrykkjer sine eigne styrkar så vel som område dei ønskjer ...
    • Samhandling i praksis 

      Tørstad, Solveig; Halvorsrud, Liv; Skjerve, Berit; Kongshavn, Kari; Thorstad, Margrete (Journal article, 2015-11-03)
      Gjennom samhandlingspraksis får studenten erfaring og kunnskap om samarbeidet mellom ulike forvaltningsnivå i helsetjenesten. Dette er et viktig område som vanligvis ikke innbefattes i sykepleiestudenters praksisutdanning. ...
    • Simulering av truende situasjoner kan gi tryggere sykepleierstudenter 

      Nag, Thomas Haugen; Nordvik, Øyvind; Andersen, Kjetil; Sortvik, Wenche Margrethe; Pettersen, Nicholas Ny (Journal article, 2022)
      Sykepleierstudenter opplever ofte at det er et gap mellom teorien som læres på skolen, og det de erfarer i praksis. Ferdighetstrening gjennom simulering kan fungere som en brobygger for å knytte sammen teori og praksis. ...
    • Å fremme studenters evne til refleksjon - en pedagogisk utfordring 

      Dahl, Hellen; Alvsvåg, Herdis (Peer reviewed; Journal article, 2013)
      Artikkelen retter oppmerksomheten mot refleksjonsprosessen i en sykepleierutdanning slik den kommer til uttrykk i studenters refleksjonsnotat. Fokus er på notater som karakteriseres som ikke-reflekterte. At studenters ...