• Approaches to studying : associations with learning conceptions and preferences for teaching 

      Carstensen, Tove; Ødegaard, Nina Bjerketveit; Bonsaksen, Tore (Journal article; Peer reviewed, 2018)
      Background: Research into occupational therapy students’ approaches to studying is growing, and research has shown approaches to studying to be associated with academic performance. However, learning conceptions and ...
    • Deep, surface, or both? A study of occupational therapy students’ learning concepts 

      Bonsaksen, Tore (Journal article; Peer reviewed, 2018)
      Students’ conceptualization of learning has been associated with their approaches to studying. However, whether students’ learning concepts are associated with their personal characteristics is unknown. To investigate ...
    • Fleksibel fagdiskusjon 

      Bingen, Hanne Maria; Aasbrenn, Martin (Journal article; Peer reviewed, 2012)
      Vi har over noen år arbeidet med å forbedre undervisningen i naturvitenskapelige fag for sykepleierstudenter ved å kombinere tradisjonelle undervisningsaktiviteter ansikt til ansikt med e-læringsaktiviteter. I denne ...
    • Fleksibel undervisning 

      Bingen, Hanne Maria; Aasbrenn, Martin (Peer reviewed; Journal article, 2009)
      Sammendrag: Vi underviser i naturvitenskapelige fag på sykepleierutdanningen. Gjennom tilpasninger til kontinuerlige evalueringer og tilbakemeldinger fra studentene, har vi utviklet IKT-støttede undervisningsformer i ...
    • Hvordan kan en digital julekalender bidra til trygghet og motivasjon til å skrive og samarbeide på nett? 

      Bingen, Hanne Maria; Lid, Reidun (Journal article; Peer reviewed, 2012)
      Artikkelen beskriver og drøfter en evalueringsstudie av det digitale introduksjonsprogrammet Julekalenderen for deltidsstudenter i sykepleie ved Diakonhjemmet Høgskole. Hensikten med Julekalenderen er a˚ motivere studentene ...
    • Læring underveis og vansker med å leve opp til dette idealet 

      Syrstad, Ellen (Journal article; Peer reviewed, 2016)
      Forskning viser at tilbakemeldinger er en av de mest kraftfulle og samtidig minst forståtte funksjoner ved læring. I denne artikkelen har jeg intervjuet studenter og lærere ved bachelorutdanningen i sosialt arbeid ved ...
    • Psychometric properties of the short ASSIST scales 

      Bonsaksen, Tore (Journal article; Peer reviewed, 2018)
      Background: The shortening of measurement scales may improve their feasibility, but may also affect the scales’ measurement properties. This study investigated the psychometric properties of the short Norwegian Approaches ...
    • Sykepleierstudenters erfaringer med praksisstudier organsiert som studenttett post 

      Strand, Kari; Devold, Kristian; Dihle, Alfhild (Journal article; Peer reviewed, 2013)
      Bakgrunn: Praksisstudier organisert som studenttett post innebærer at det er mange studenter på samme praksissted, at flere sykepleiere har veilederansvar og at studentene samarbeider med medstudent i par. Tidligere studier ...
    • Sykepleiestudenter aktiviserer eldre pasienter i hjemmesykepleien 

      Brunborg, Birgit (Peer reviewed; Journal article, 2009)
      The purpose of this paper is to describe students experiences from screening and training elderly disabled people The findings are based on data accured from qualitative interviews, student experiences and the students' ...