Blar i 3 Rapporter og skriftserier / Research Report and Publication Series på tittel
Viser treff 99-118 av 217
-
Kompetansebehov for morgendagens bibliotekarer. Sluttrapport
(Report, 2024-02) -
Kompetanseløft for åpne barnehager (KOMÅP)
(SIK report;2018:1, Report, 2018) -
Kreftomsorg i primærhelsetjenesten. Sluttrapport fra et 3‐årig prosjekt innen kreftomsorg og lindrende behandling i Askøy kommune
(Skriftserien (Betanien diakonale høgskole);1-2013, Research report, 2013-02-12)Bakgrunn: Økte krav om effektivisering i helsevesenet og nye statlige pålegg gjennom blant annet samhandlingsreformen, har resultert i kortere liggetid på sykehus, økt poliklinisk behandling og et større ansvar for ... -
KREMs kurs i endringsmetode. Beskrivelse og evaluering av nye metoder for avklaring om deltakelse i kvalifiseringsprogrammet.
(Research report, 2009)Målet med denne rapporten er å beskrive og å evaluere et alternativt kurs til avklaring for deltakelse i NAVs kvalifiseringsprogram. Evalueringen omfatter ni deltakere fra NAV Horten. Alle var langtidsmottakere av sosialhjelp. ... -
Kriminalitetsforebyggende arbeid i skjæringspunktet mellom offentlige byråkrati og lokalt engasjement : en evaluering av SLT-arbeidet i Ski kommune
(Research report, 2005)Ski kommune har siden 2000 iverksatt koordinering av kriminalitetsforebyggende tiltak etter den nasjonale koordineringsmodellen SLT(Samordning av lokale kriminalitetsforebyggende tiltak). Målet med innføringen av SLT-modellen ... -
Kunnskapsoppsummering. NAV-kontoret og den kommunale barneverntenesta si oppfølging av unge med barnevernserfaring
(VID Rapport;2017/3, Research report, 2017)Vi har i denne litteraturgjennomgangen skildra eksisterande kunnskap om NAV-kontoret og det kommunale barnevernet si oppfølging av unge med barnevernserfaring, i alderen 18-23 år. Grunnlaget for studien er relevant norsk ... -
Kunnskapsoppsummering. NAV-kontoret og den kommunale barneverntjenestens oppfølging av unge med barnevernserfaring
(VID Rapport;2017/2, Research report, 2017)Vi har i denne litteraturgjennomgangen beskrevet eksisterende kunnskap om NAV-kontorets og det kommunale barnevernets oppfølging av unge med barnevernserfaring i alderen 18-23 år. Grunnlaget for studien er relevant norsk ... -
Kurspilot for ungdom med flerkulturell oppvekst. «Det viktigste jeg har lært om meg selv er at jeg er god nok, uansett»
(VID Rapport;2022/2, Research report, 2022)Det overordnede målet med kurspiloten har vært å lage et ettårig kursopplegg til bruk i skolen som styrker krysskulturell ungdoms identitetsarbeid og skolens arbeid med inkludering av denne kategorien ungdom. Vi har valgt ... -
Kva fremjar og kva hemmar deltaking i fysiske treningsgrupper ved ein kommunal frisklivssentral?
(Research report, 2021)Samandrag Mål: Å få kunnskap om kva som fremjar eller hemmar deltaking i dei fysiske aktivitetsgruppene ved ein frisklivssentral (FLS). Metode: Det er her utført kvalitative intervju av 8 deltakarar. Innhaldet i intervjua ... -
Kvalitet i botilbud til personer med utviklingshemning. En undersøkelse av kvalitet i tjenestetilbud i to små botilbud og sammenligning av kvalitative forskjeller i små og store botilbud
(Rapport;7/2014, Research report, 2014)Dette prosjektet undersøkes kvalitet i tjenestene på tvers av bofellesskap med ulik størrelse. Undersøkelsen er gjennomført i to små botiltak. Resultatene herfra sammenliknes så med en tidligere undersøkelse i et stort ... -
Kvalitetskriterier i sosialfaglig arbeid. Utprøvning av Klient- og resultatstyrt praksis (KOR) i Arbeids- og velferdsforvaltningen, barneverntjenesten, habiliteringstjenesten og kriminalomsorgens friomsorg
(Rapport;12/2013, Research report, 2013)Hovedproblemstillingen for dette prosjektet har vært: Kan og på hvilken måte kan skjemaene i Klient- og resultatstyrt praksis (KOR) anvendes som kvalitetsindikatorer på sosialfaglig innsats i barnevernet, friomsorgen, ... -
Kyrkja som velferdsaktør. Religiøst forankra institusjonsverksemd i helse- og sosialsektoren: Institusjonsdiakonien i Noreg
(Rapport;1/2011, Research report, 2011)Rapporten handlar om religiøst organisert eller forankra, institusjonsbasert velferdsarbeid i helse- og sosialsektoren. Stort sett gjeld det kristent forankra verksemd, men ikkje utelukkande. Også jødisk forankra ... -
Laget rundt læreren og eleven. Tverrfaglig samskaping i Timeskulen. Sluttrapport 2023
(VID Rapport;2023/9, Research report, 2024)BAKGRUNN: Denne sluttrapporten er basert på forskningssamarbeidet mellom VID vitenskapelige høgskole og Timeskolens endringsprosjekt “Laget rundt læreren og eleven”. VID vitenskapelige høgskole har bidratt med evaluering ... -
Language, education and development : a review of Norad’s support to the Centre for Advanced Studies of African Society (CASAS)
(SIK-rapport, Research report, 2006)In June/July 2006, Norad commissioned a review of its support to the Centre for Advanced Studies of African Society (CASAS), which is a non-profit making trust established in 1997 in Cape Town South Africa. CASAS sets out ... -
Ledelse og verdiarbeid i praksis
(Rapport;9/2013, Research report, 2013)Artikkelens hovedformål er å undersøke hvordan ledere, i samhandling med andre, bidrar til forming av organisasjoners verdier og tolkning av virksomhetens formål. Spørsmålet har vært sentralt innen ledelsesfaget siden ... -
Liten og nett : strategi og handlingsplan for fleksible studium ved Diakonhjemmets høgskole
(Research report, 2002) -
Livets ABC. Medisinsk simulering som kvalitetssikring for pasientbehandling
(VID Rapport;2017/6, Research report, 2017)Endringer i pasientens tilstand kan oppstå ubemerket. Pasienter i Norge har krav på kvalitet og sikkerhet i behandling utført av kompetente helsepersonell. Forringelse av pasientens tilstand krever at kvalifisert ... -
A living church across the earth – and also in Europe! Report on an evaluation of four NMS-led church planting projects in Europe
(VID Rapport;2023/9, Research report, 2023) -
Livstolkning og livsmestring. Et hefte til inspirasjon i trosopplæringsarbeid!
(Rapport;7/2011, Research report, 2011-03-18)I dette heftet settes fokus på et av de sentrale uttrykkene i trosopplæringens målsetting, nemlig å "bidra til kristen livstolkning og livsmestring"