Barnevernsperspektivet i lærerutdanning: relasjonsfokus som nøkkelen til et godt lærings- og utviklingsmiljø.En kvalitativ studie av hvordan grunnskolelærerutdanningen forbereder lærerstudentene på deres framtidige arbeid i grunnskolen med elever som har bistand fra barnevernet
dc.contributor.author | Bartnes, Grete | |
dc.date.accessioned | 2013-09-27T11:33:57Z | |
dc.date.available | 2013-09-27T11:33:57Z | |
dc.date.issued | 2013-09-27 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/98356 | |
dc.description.abstract | Formålet med min undersøkelse har vært å få dybdekunnskap om hvordan grunnskolelærerutdanningen underviser lærerstudentene for at de skal være godt rustet til å jobbe med klasser som har et mangfold av elever. Denne studien har et spesielt fokus på hvordan lærerne får kompetanse til å jobbe med elever i klassen som har bistand fra barnevernet. Forskningsspørsmålene har vært hvilke tema underviser utdanningen i og hvilke arbeidsmetoder bruker de i undervisningen for å nå dette målet. | no_NO |
dc.language.iso | nob | no_NO |
dc.subject | studentarbeider | no_NO |
dc.subject | familieterapi | no_NO |
dc.subject | lærerutdanning | no_NO |
dc.subject | barnevern | no_NO |
dc.subject | barn | no_NO |
dc.subject | elever | no_NO |
dc.title | Barnevernsperspektivet i lærerutdanning: relasjonsfokus som nøkkelen til et godt lærings- og utviklingsmiljø.En kvalitativ studie av hvordan grunnskolelærerutdanningen forbereder lærerstudentene på deres framtidige arbeid i grunnskolen med elever som har bistand fra barnevernet | no_NO |
dc.type | Master thesis | no_NO |
dc.source.pagenumber | 88 s. | no_NO |