Blar i Master i familieterapi og systemisk praksis / Master’s Theses in Family Therapy and Systemic Practice på emneord "veiledning"
Viser treff 1-4 av 4
-
Ekspert versus ikke- ekspertposisjon, eller ja takk, begge deler? Familieterapeuters refleksjoner omkring posisjonenes plass og betydning i veiledning av fosterforeldre
(Master thesis, 2023)Denne kvalitative studien undersøker familieterapeuters erfaringer med å innta både en ekspert og ikke- ekspertposisjon i veiledning av fosterforeldre. Jeg har benyttet en fortolkende fenomenologisk analyse (IPA) for å ... -
En studie om hvordan småbarnsforeldre forholder seg til ekspertuttalelser om foreldrerolle og barneoppdragelse
(Master thesis, 2022)I dag blir kunnskap og informasjon stadig mer tilgjengelig. Gjennom ulike medier kan fagfolk og lekmenn dele sin kompetanse og erfaring med alle og enhver. Godt representert her er eksperter som uttaler seg om foreldrerolle ... -
Foreldres opplevelse av å delta i veiledning i regi av barneverntjenesten
(Master thesis, 2018)I dette studiet har målet vært å få mer kunnskap om foreldres opplevelse og forståelse av å motta veiledning i regi av en barneverntjeneste. Problemstillingen var: «Hva er foreldrenes opplevelse av å delta i veiledning ... -
Jakten på den ikke-vitende posisjon. Refleksjoner over posisjonens plass i veiledning av fosterforeldre
(Master thesis, 2022)I denne kvalitative studien har jeg ønsket å få utvidet forståelse av den ikke-vitende posisjonens plass i veiledning av fosterforeldre. Studiens problemstilling og forskerspørsmål er følgende: Hvilke erfaringer har ...