Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorSkrolsvik, Øystein
dc.date.accessioned2024-05-03T06:34:49Z
dc.date.available2024-05-03T06:34:49Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3128921
dc.description.abstractMetode: Metoden jeg har benyttet for datainnhenting er kvalitativ, med bruk av dybdeintervjuer. Jeg har intervjuet fire personer med tilknytning til Hikikomori nettverket. Tre av de jobber der i dag, og en av de er en tidligere ansatt. I analysen har jeg benyttet tematisk analyse. Resultater: I resultatdelen presenteres et utvalg informantenes uttalelser. Her blir min tolkning av deres erfaringer og refleksjoner presentert i forskjellige kategorier som belyser deres forståelse av målgruppen, deres tilnærming til målgruppen, tverrfaglig arbeid, forebygging med mer. Drøfting: I drøftingen diskuteres resultatene opp mot eksisterende teori på feltet. Sentrale temaer er barn og unge med sammensatte behov, behov for helhetlige tjenester, og kommuner som har mangelfulle tverrfaglige tjenester. Konklusjon: Her presiseres begrensingene ved min studie, da min studie baserer seg på fire informanter. Det konkluderes ikke med konkrete tiltak som andre kommuner bør sette i gang. Jeg nevner det denne oppgaven har belyst, at flere barn og unge har sammensatte problemer. Samtidig som de tverrfaglige tjenestene i kommunen har et forbedringspotensial for å gi disse barna bedre helhetlig hjelp. Hikikomori nettverket har gitt innsikt i hvordan de har jobbet tverrfaglig, helhetlig og forebyggende for å hjelpe ungdom med sammensatte behov i Bærum kommune.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherVID vitenskapelige høgskole. Osloen_US
dc.subjectforebyggende arbeiden_US
dc.subjectungdomen_US
dc.subjectsammensatte behoven_US
dc.subjecttverrfaglig arbeiden_US
dc.titleAlvorlig skolevegring og sosial tilbaketrekning. Erfaringer og refleksjoner fra Hikikomori nettverketen_US
dc.typeMaster thesisen_US
dc.rights.holderForfatteren har opphavsrettighetene til oppgaven. Nedlasting for privat bruk er tillatt.en_US
dc.source.pagenumber75en_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel