Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorKuven, Britt Moene
dc.date.accessioned2015-09-22T10:45:07Z
dc.date.available2015-09-22T10:45:07Z
dc.date.issued2015-09-22
dc.identifier.isbn82-7928-104-5 (online)
dc.identifier.isbn978-82-7928-104-7
dc.identifier.issn1891-828X
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/301124
dc.descriptionPlagiat – sett i et vitenskapsteoretisk lys. Innlevering av essay ved PHD kurs: Vitenskapsteori og profesjonsetikk. Høgskolen i Oslo. Våren 2010 10 studiepoengnb_NO
dc.description.abstractDette essayet omhandler fenomenet plagiat og plagiering blir drøftet i et vitenskapsteoretisk lys. Vitenskapsteori omhandler spørsmål som om hva som er vitenskap, hva som kjennetegner vitenskap og hvordan vi kan oppnå vitenskapelige fremskritt. Vitenskapelig aktivitet vil forutsette at man følger de vitenskapelige normer, vitenskapens etos. Flere undersøkelser tyder på at plagiat er et økende fenomen både blant forskere og studenter. Vitenskapens etos krever sannferdighet, og plagiat bryter derfor med vitenskapens etos. I praksis viser det seg at selve begrepet rommer mange ulike tolkninger og forestillinger om hva plagiering egentlig er. For Aristoteles er dyd en viktig holdning, som medvirker til at man handler på rett måte i situasjonen. Hva er så det rette og gode i møte med plagiat som fenomen?nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.relation.ispartofseriesHaraldsplass diakonale høgskole. Skriftserien;3/2015
dc.rightsNavngivelse-Ikkekommersiell-IngenBearbeidelse 3.0 Norge*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/no/*
dc.subjectplagiatnb_NO
dc.subjectplagieringnb_NO
dc.subjectfusknb_NO
dc.subjecthøyere utdanningnb_NO
dc.titlePlagiat – sett i et vitenskapsteoretisk lys.nb_NO
dc.title.alternativeVitenskapsteoretisk essaynb_NO
dc.typeResearch reportnb_NO
dc.source.pagenumber26 s.nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse-Ikkekommersiell-IngenBearbeidelse 3.0 Norge
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse-Ikkekommersiell-IngenBearbeidelse 3.0 Norge