Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorPedersen, Karen Louise
dc.date.accessioned2015-02-27T12:51:36Z
dc.date.available2015-02-27T12:51:36Z
dc.date.issued2006-03
dc.identifier.isbn82-7928-080-4
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/278048
dc.description.abstractI rapporten som her foreligger, tar jeg utgangspunkt i erfaringene fra skriveprosjektet i 2002 i det jeg fremhever de mulighetene som ligger i prosessorientert gruppebasert skriving. Jeg erfarte at læringsformen, som blant annet innebærer at studentene gir hverandre gjensidig tilbakemelding på tekster, på en positiv og dynamisk måte utviklet studentenes evne til skriftlig formidling av sykepleiefaget. Studentene syntes også å få større bevissthet i forhold til sitt faglige ståsted, de inspirerte hverandre til å tilegne seg fagstoff, og de fikk større trygghet i det å fremme egne meninger og fagforståelse. Slik utviklet de også sin yrkesetiske og sosiale kompetanse. Ut fra disse erfaringene hevder jeg at prosessorientert gruppebasert skriveopplæring har sin rettmessige plass i bachelorutdanningen i sykepleie.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherDiakonissehjemmets høgskolenb_NO
dc.relation.ispartofseriesSmåskrift;1/2006
dc.subjectskriveopplæringnb_NO
dc.titleÅ lære gjennom å skrive: prosessorientert gruppebasert skriveopplæring i sykepleieutdanningen.nb_NO
dc.typeResearch reportnb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel