Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorBergem, Andrea
dc.date.accessioned2020-07-02T11:00:18Z
dc.date.available2020-07-02T11:00:18Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2660485
dc.description.abstractTematikken som belyses i oppgaven er samarbeidet med etniske minoritetsforeldre i barnevernet. På bakgrunn av nyere forskning som problematiserer etnisk minoritetsforeldres begrensede brukermedvirkning har jeg valgt å belyse problemstillingen: Hva har betydning for å skape gjensidighet og dialog i samarbeid mellom sosialarbeider og etnisk minoritetsforeldre, og hvordan trer kulturforståelse frem i slike møter? Gjennom litteraturstudie, basert på studier hvor både sosialarbeider og foreldres perspektiver blir presentert, trer noen viktige resultater frem. Utfordringer og muligheter som beskrives handler om språkbarrierer, ulik forståelse av kulturelle koder, informasjonsutveksling, erfaring med ærlighet, gjensidighet og dialog. Resultatene diskuteres i lys av sosialarbeidernes kulturforståelse, makt og ansvar. Oppgaven gir et nyansert blikk på kultursensitivitet, på bakgrunn av en problematisering og drøfting av den kulturforståelse som trer frem og den dominerende kulturkompetanediskursen som råder i sosialt arbeid.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherVID vitenskapelige høgskole. Diakonhjemmet Oslo.en_US
dc.subjectinterkulturell kommunikasjonen_US
dc.subjectetniske minoriteteren_US
dc.subjectsosialt arbeiden_US
dc.subjectkultursensitiviteten_US
dc.subjectinterkulturell kompetanseen_US
dc.subjectminoritetsforeldreen_US
dc.subjectbarnevernen_US
dc.titleSamarbeid med etnisk minoritetsforeldre i barnevernet. Hva har betydning for å skape gjensidighet og dialog i samarbeid mellom sosialarbeider og etnisk minoritetsforeldre, og hvordan trer kulturforståelse frem i slike møter?en_US
dc.typeBachelor thesisen_US
dc.source.pagenumber36en_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel