• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • VID vitenskapelige høgskole
  • 8 Bacheloroppgaver og andre studentoppgaver/ Bachelor's Theses and Other Student Theses
  • Bachelor i sosialt arbeid (2020-) / Bachelor's Theses in Social Work
  • View Item
  •   Home
  • VID vitenskapelige høgskole
  • 8 Bacheloroppgaver og andre studentoppgaver/ Bachelor's Theses and Other Student Theses
  • Bachelor i sosialt arbeid (2020-) / Bachelor's Theses in Social Work
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Samarbeid med etnisk minoritetsforeldre i barnevernet. Hva har betydning for å skape gjensidighet og dialog i samarbeid mellom sosialarbeider og etnisk minoritetsforeldre, og hvordan trer kulturforståelse frem i slike møter?

Bergem, Andrea
Bachelor thesis
Thumbnail
View/Open
BachelorAndreaBergemSOS2020.pdf (395.5Kb)
URI
https://hdl.handle.net/11250/2660485
Date
2020
Metadata
Show full item record
Collections
  • Bachelor i sosialt arbeid (2020-) / Bachelor's Theses in Social Work [46]
Abstract
Tematikken som belyses i oppgaven er samarbeidet med etniske minoritetsforeldre i barnevernet. På bakgrunn av nyere forskning som problematiserer etnisk minoritetsforeldres begrensede brukermedvirkning har jeg valgt å belyse problemstillingen: Hva har betydning for å skape gjensidighet og dialog i samarbeid mellom sosialarbeider og etnisk minoritetsforeldre, og hvordan trer kulturforståelse frem i slike møter? Gjennom litteraturstudie, basert på studier hvor både sosialarbeider og foreldres perspektiver blir presentert, trer noen viktige resultater frem. Utfordringer og muligheter som beskrives handler om språkbarrierer, ulik forståelse av kulturelle koder, informasjonsutveksling, erfaring med ærlighet, gjensidighet og dialog. Resultatene diskuteres i lys av sosialarbeidernes kulturforståelse, makt og ansvar. Oppgaven gir et nyansert blikk på kultursensitivitet, på bakgrunn av en problematisering og drøfting av den kulturforståelse som trer frem og den dominerende kulturkompetanediskursen som råder i sosialt arbeid.
Publisher
VID vitenskapelige høgskole. Diakonhjemmet Oslo

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit