Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorDreggevik, Ranveig Elisabeth
dc.date.accessioned2018-12-03T08:03:10Z
dc.date.available2018-12-03T08:03:10Z
dc.date.issued2018-05
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2575702
dc.descriptionMaster's thesis MIKA, VID Specialized University, Stavanger, May 2018nb_NO
dc.description.abstractI denne oppgaven har jeg undersøkt skolen og språkopplæringens funksjon i integreringen og inkluderingen av immigranter i samfunnet. Oppgaven presenterer temaer knyttet til globalisering, integrering, inkludering, interkulturell kompetanse og andrespråkslæring. Teorien som blir presentert blir brukt i analysen av dataene som er samlet inn gjennom dybdeintervjuer med åtte informanter i den videregående skolen, der fire av disse er minoritetsspråklige elever, og fire er lærere for minoritetsspråklige elever. Jeg har undersøkt tema knyttet til hvordan motivasjon, interkulturell kompetanse og effekt av språkopplæringen påvirker integrerings- og inkluderingsprosessen.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.subjectintegrationnb_NO
dc.subjectintercultural communicationnb_NO
dc.subjectlanguage learningnb_NO
dc.subjectintegreringnb_NO
dc.subjectspråklæringnb_NO
dc.subjectinterkulturell kommunikasjonnb_NO
dc.titleSkolen som integreringsarena : Språkopplæring, interkulturell kompetanse, integrering og inkluderingnb_NO
dc.typeMaster thesisnb_NO
dc.description.versionsubmittedVersionnb_NO
dc.subject.nsiVDP::Samfunnsvitenskap: 200nb_NO
dc.source.pagenumber83 s.nb_NO
dc.description.localcodeMV 17 Scnb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel