Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorVillje, Linda
dc.date.accessioned2018-10-26T13:08:42Z
dc.date.available2018-10-26T13:08:42Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2569811
dc.description.abstractDenne studien er en kritisk undersøkelse av hvordan kunnskap og makt i barnevernet virker og kommer til uttrykk gjennom fagfolks profesjonelle forståelser. Barnevernet kritiseres for maktbruk, og for å ikke møte kritikken med åpenhet og selvrefleksivitet. Studien er inspirert av mediehistorier om ungdom i barnevernet som har opplevd seg utsatt for makt, i tillegg til personlige erfaringer hvor jeg ikke har sett egen rolle og ansvar i maktforholdet. Jeg skriver ut fra en forforståelse om at profesjonelle i barnevernet preges av «ekspert»-diskurser, hvor generaliserbar kunnskap kan utøve stor definisjonsmakt ovenfor barn og familier. Med utgangspunkt i følgende problemstilling vil jeg utforske hvordan jeg selv er en del av profesjonelle diskurser i barnevernet: ”Hvordan forstår en barnevernsarbeider egen profesjonalitet og kunnskap som kilde til tillit og makt i praksis?”nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherVID vitenskapelige høgskole. Diakonhjemmet Oslonb_NO
dc.subjectfamilieterapinb_NO
dc.subjectsystemisk praksisnb_NO
dc.subjectbarnevernsarbeiderenb_NO
dc.subjectprofesjonalitetnb_NO
dc.subjectkunnskapnb_NO
dc.titleHele veien dit – og tilbake igjen? En autoetnografisk studie om hvordan en barnevernsarbeider forstår egen profesjonalitet og kunnskap som kilder til maktnb_NO
dc.typeMaster thesisnb_NO
dc.source.pagenumber95nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel