Browsing Diakonissehjemmets høgskole - historiske publikasjoner by Title
Now showing items 45-53 of 53
-
Temaprosjekter i sykepleierutdanningen - beskrivelse av opplegg og refleksjoner over etiske problemstillinger. Rapport fra et FOU-prosjekt i 3. årsavsnitt
(Publikasjon Diakonissehjemmets høgskole;2/1997, Report, 1997)Rapporten beskriver erfaringer som er gjort med temaprosjekter for studenter ved sykepleierutdanningens 3. år. Det gis en beskrivelse av det praktiske opplegget, og rapporten drøfter i særlig grad de etiske problemstillinger ... -
Teologi som veiviser i sykepleie. Hvordan kan det være kristen påvirke det å være sykepleier?
(Journal article, 2005) -
Trivsel eller mistrivsel som sykepleier? Hva er sykepleiere mest og minst fornøyd med i jobbene sine?
(Arbeidsnotat Diakonissehjemmets høgskole;2/2005, Working paper, 2005)Dette arbeidsnotatet oppsummerer empirien i prosjektet ”Betingelser for trivsel blant sykepleiere på sykehus, sykehjem og i hjemmesykepleien.” Hvordan trives sykepleiere i jobbene sine de første årene etter endt ... -
Veiledningshefte i skriving av individuell fordypningsoppgave i sykepleie
(Fou-rapport Diakonissehjemmets høgskole;2/2004, Others, 2004)Siktemålet med dette heftet er tredelt. For det første tror vi det kan være nyttig med en viss repetisjon knyttet til det å skrive en fagoppgave, selv om dette har vært tema også tidligere i utdanningen. For det andre kan ... -
Yrkesdeltakelse og jobbpreferanser blant nyutdannede sykepleiere ett år etter endt sykepleieutdanning
(Fou-rapport Diakonissehjemmets høgskole;4/2004, Research report, 2004)Bakgrunn og problemstillinger: Utdanningskapasiteten innenfor sykepleie har vært økende på grunn av stor etterspørsel etter sykepleiere i det norske helsevesenet. Artikkelen fokuserer på avkastningen av myndighetenes ... -
Å bli sett betyr så mye når du har det vondt og er avhengig av andre
(Journal article, 2007) -
Å lære gjennom å skrive: prosessorientert gruppebasert skriveopplæring i sykepleieutdanningen.
(Småskrift;1/2006, Research report, 2006-03)I rapporten som her foreligger, tar jeg utgangspunkt i erfaringene fra skriveprosjektet i 2002 i det jeg fremhever de mulighetene som ligger i prosessorientert gruppebasert skriving. Jeg erfarte at læringsformen, som blant ... -
Å overleve følelsesmessig i ein travel og krevjande kvardag
(Journal article, 2007)