Brukermedvirkning i undervisning. Erfaringsrapport fra undervisningsmodulen D.E.L.T.A. Dialog - Engasjement – Læring – Trivsel - Aksept
Research report
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/11250/98645Utgivelsesdato
2013Metadata
Vis full innførselSamlinger
Sammendrag
Både sosialt arbeid og diakonien kan sies å handle om konkret innsats for å fremme verdier og holdninger i samfunnet. Det kan for eksempel dreie seg om at tilsidesatte inkluderes og får være aktive medaktører. Derfor etablerte vi en ny felles undervisningsmodul: D.E.L.T.A. for internstudenter og brukere av NAV (eksternstudenter). Den bærende ide` har vært å skape et læringsmiljø der studenter og lærere får tilgang til kunnskap fra brukere og brukergruppers møte med den norske velferdsstaten. Denne felles arenaen har vist seg å være viktig for å utforske i partnerskap hva som kjennetegner gode verdier og relasjoner i profesjonell praksis.