Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorBorge, Lisbet
dc.contributor.authorSverdrup, Sidsel
dc.contributor.authorFyrand, Live
dc.contributor.authorAngell, Olav Helge
dc.date.accessioned2012-11-01T14:13:07Z
dc.date.available2012-11-01T14:13:07Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.isbn978-82-8048-123-8
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/98629
dc.description.abstractRapporten trekker opp hovedlinjene bak oppstart, drift og utvikling av Tverrfaglig enhet for dobbeldiagnose (TEDD), og viser hvordan man arbeidet med og la til rette for å implementere integrert behandling med spesiell vekt på kognitiv miljøterapi og fysisk aktivitet i en enhet som skulle være et tilbud for de tyngste brukerne med alvorlig psykisk lidelse og samtidig ruslidelse. Den overordnete problemstillingen for følgeforskningen har vært hvilke kritiske faktorer som kan beskrives i TEDD, hvilke muligheter for forbedring man kan peke på, og hva som skal til for å oppnå ønsket suksess. I rapporten beskrives derfor hvordan enheten fungerte, samt hvilke resultater man oppnådde i forhold til brukerne, pårørende og til ansatte som var tilknyttet og hadde sin arbeidsplass der.no_NO
dc.language.isonobno_NO
dc.publisherDiakonhjemmet Høgskoleno_NO
dc.relation.ispartofseriesRapport;7/2012
dc.subjectdobbeltdiagnoserno_NO
dc.subjecttverrfagligno_NO
dc.subjectrusno_NO
dc.subjectrusavhengigno_NO
dc.subjectpsykiatrino_NO
dc.subjectpsykiske lidelserno_NO
dc.titleTverrfaglig enhet for dobbeldiagnose (TEDD): en behandlingsmodell til etterfølgelse og læring?no_NO
dc.typeResearch reportno_NO
dc.source.pagenumber61 s.no_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel