Tverrfaglig enhet for dobbeldiagnose (TEDD): en behandlingsmodell til etterfølgelse og læring?
dc.contributor.author | Borge, Lisbet | |
dc.contributor.author | Sverdrup, Sidsel | |
dc.contributor.author | Fyrand, Live | |
dc.contributor.author | Angell, Olav Helge | |
dc.date.accessioned | 2012-11-01T14:13:07Z | |
dc.date.available | 2012-11-01T14:13:07Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.isbn | 978-82-8048-123-8 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/98629 | |
dc.description.abstract | Rapporten trekker opp hovedlinjene bak oppstart, drift og utvikling av Tverrfaglig enhet for dobbeldiagnose (TEDD), og viser hvordan man arbeidet med og la til rette for å implementere integrert behandling med spesiell vekt på kognitiv miljøterapi og fysisk aktivitet i en enhet som skulle være et tilbud for de tyngste brukerne med alvorlig psykisk lidelse og samtidig ruslidelse. Den overordnete problemstillingen for følgeforskningen har vært hvilke kritiske faktorer som kan beskrives i TEDD, hvilke muligheter for forbedring man kan peke på, og hva som skal til for å oppnå ønsket suksess. I rapporten beskrives derfor hvordan enheten fungerte, samt hvilke resultater man oppnådde i forhold til brukerne, pårørende og til ansatte som var tilknyttet og hadde sin arbeidsplass der. | no_NO |
dc.language.iso | nob | no_NO |
dc.publisher | Diakonhjemmet Høgskole | no_NO |
dc.relation.ispartofseries | Rapport;7/2012 | |
dc.subject | dobbeltdiagnoser | no_NO |
dc.subject | tverrfaglig | no_NO |
dc.subject | rus | no_NO |
dc.subject | rusavhengig | no_NO |
dc.subject | psykiatri | no_NO |
dc.subject | psykiske lidelser | no_NO |
dc.title | Tverrfaglig enhet for dobbeldiagnose (TEDD): en behandlingsmodell til etterfølgelse og læring? | no_NO |
dc.type | Research report | no_NO |
dc.source.pagenumber | 61 s. | no_NO |