Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorOlsen, Tutte Mitchell
dc.contributor.authorGundersen, Knut K.
dc.date.accessioned2012-01-27T12:54:57Z
dc.date.available2012-01-27T12:54:57Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.isbn978-828048-113-9
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/98617
dc.description.abstractÅ lykkes med implementering av evidensbaserte programmer og få gode resultater av programmet forutsetter både høy program- og implementeringskvalitet. Selv om vi gjennom kurs og andre skriv har gitt tydelige anbefalinger om hvordan et program som ART skal implementeres, så ser vi at det likevel er stor variasjon i hvordan programmet faktisk har blitt gjennomført. Fagfeltet har også etterspurt en mer helhetlig modell for implementering, inkludert kvalitetssikrende retningslinjer og rutiner. Dette er bakgrunnen for at vi nå har utarbeidet implementeringsmodellen som presenteres i denne manualen. Det er i år 10 år siden videreutdanningen i Trening i sosial kompetanse ble startet opp ved Diakonhjemmet Høgskole, og det er erfaringer fra denne perioden vi har innarbeidet i den forskningsbaserte implementeringsmodellen til Fixen et al (2005).no_NO
dc.language.isonobno_NO
dc.publisherDiakonhjemmet Høgskoleno_NO
dc.relation.ispartofseriesRapport;1/2012
dc.subjectAggression Replacement Trainingno_NO
dc.subjectARTno_NO
dc.subjectretningslinjerno_NO
dc.subjectrutinerno_NO
dc.titleImplementering av ART. Kvalitetssikrende retningslinjer og rutinerno_NO
dc.typeResearch reportno_NO
dc.source.pagenumber95 s.no_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel