Blar i VID vitenskapelige høgskole på emneord "undervisning"
Viser treff 1-18 av 18
-
Blogging som studentaktiv læringsform på deltid sykepleie
(Lecture, 2024) -
Diabetes type 2: Hvordan kan undervisning og veiledning fremme egenomsorg hos hjemmeboende eldre med diabetes type 2?
(Bachelor thesis, 2022-04)Bakgrunn: For å oppnå god glykemisk kontroll ved diabetes mellitus type 2, krever det at pasienten har interesse for, og opprettholder, god egenomsorg. En faktor for at pasienten klarer dette, er god veiledning og informasjon ... -
Elevator to communal scaffold? An analysis of social and pedagogical aspects of VLE use in Bachelor programme
(Journal article; Peer reviewed, 2009-03)This article analyses the use of a Virtual Learning Environment (VLE) in a Norwegian institution of higher education, using the model of communal scaffolding. It compares the actual use of the VLE to support a Bachelor ... -
Fleksibel fagdiskusjon
(Journal article; Peer reviewed, 2012)Vi har over noen år arbeidet med å forbedre undervisningen i naturvitenskapelige fag for sykepleierstudenter ved å kombinere tradisjonelle undervisningsaktiviteter ansikt til ansikt med e-læringsaktiviteter. I denne ... -
Fleksibel undervisning
(Peer reviewed; Journal article, 2009)Sammendrag: Vi underviser i naturvitenskapelige fag på sykepleierutdanningen. Gjennom tilpasninger til kontinuerlige evalueringer og tilbakemeldinger fra studentene, har vi utviklet IKT-støttede undervisningsformer i ... -
Folkebiblioteket som ressurs for skolen
(Journal article, 2014-11) -
Fritaksordningen fungerer dårlig : KRL evalueringen
(Journal article, 2000) -
Hvordan kan en digital julekalender bidra til trygghet og motivasjon til å skrive og samarbeide på nett?
(Journal article; Peer reviewed, 2012)Artikkelen beskriver og drøfter en evalueringsstudie av det digitale introduksjonsprogrammet Julekalenderen for deltidsstudenter i sykepleie ved Diakonhjemmet Høgskole. Hensikten med Julekalenderen er a˚ motivere studentene ... -
Hvordan styrke sykepleierstudenters informasjonskompetanse gjennom IKT-støttet undervisning: et undervisningsprogram for deltidsstudenter med kunnskapsbasert praksis som tema
(Rapport;2/2015, Research report, 2015)I følge kvalifikasjonsrammeverket (NOKUT 2011) er det et krav at sykepleierstudenter på bachelornivå lærer å anvende faglig kunnskap og relevante resultater fra forsknings- og utviklingsarbeid på praktiske og teoretiske ... -
Kombinasjonsklasser - En god læringsarena for å lykkes?
(Master thesis, 2023-05)Denne masteroppgaven tar for seg hvordan ungdommer med kort botid i Norge opplever og har opplevd å gå i kombinasjonsklasser i videregående skole, og hvordan lærere opplever og har opplevd å undervise denne elevgruppen. ... -
Kombinert læring. En evaluering av IKT-støttet undervisning i sykepleierutdanningen
(2009:4, Research report, 2009)Ved Diakonhjemmet Høgskole har vi hatt deltidsstudenter i sykepleie i over 10 år, og har i løpet av de 10 årene forsøkt mange ulike IKT-støttede undervisningsformer. Ved 10-årsjubileet ble våre erfaringer publisert i ... -
Liten og nett : strategi og handlingsplan for fleksible studium ved Diakonhjemmets høgskole
(Research report, 2002) -
Motivasjon til livsstilsendring hos personer med sykelig overvekt
(Journal article; Peer reviewed, 2012)Bakgrunn: I Norge er behandling og forebygging av sykelig overvekt et helsepolitisk satsingsområde. I dette endringsarbeidet kan et lærings- og mestringssenter (LMS) være nyttig. Hensikt: Å få fordypet kunnskap om hva som ... -
Munnstell og munnhygiene til medisinske pasienter. En kartlegging blant sykepleiere i medisinsk avdeling
(Journal article; Peer reviewed, 2017)In this study, we assessed whether an educational program for nurses in a medical ward could enhance their knowledge, attitude and documentation level of oral care procedures. We collected quantitative data before and after ... -
Nåla i posten. En evaluering av IKT-støttet undervisning i sykepleieutdanningen med fokus på pedagogisk bruk av stream og nettbaserte kurs.
(2008:5, Research report, 2008)Prosjektet ”Nåla i posten” startet som en undring blant oss lærere om bruken av informasjons- og kommunikasjonsteknologi, IKT i vårt undervisningstilbud til deltidsstudentene. Vi hadde svært varierende erfaring med IKT, ... -
Skriften på veggen
(Chronicle, 2008) -
Undervisande bibliotekarar i medisinske og helsefaglege bibliotek. Kompetanse, roller og identitet
(Master thesis, 2012-11-08)Med data frå av ei spørjeskjemaundersøking vert det undersøkt kva kunnskaps- og ferdighetsområder som er viktige for norske bibliotekarar som underviser i medisinske og helsefaglege bibliotek. Resultata frå denne undersøkinga ...