Blar i VID vitenskapelige høgskole på emneord "skolen"
Viser treff 1-8 av 8
-
En casestudie om implementering av teknologisk innovasjon i skolen
(Master thesis, 2022)Innovasjon i skolen har blitt et avgjørende kriterium for langsiktig suksess for utdanningssystemer når det gjelder deres evne til å tilpasse seg endringene som skjer i samfunnet vårt. Gjennom fagfornyelsen har digitale ... -
Heldagsskolen en utfordring for diakonien og menighetene
(Journal article, 1989) -
Hvordan opplever norsk-kurdiske elever sin transnasjonale hverdag i hjem og på skole, og hvordan ivaretas elevers transnasjonale bakgrunn i skolens nye læreplaner?
(Bachelor thesis, 2020-05)En konsekvens av globaliseringen er en flerkulturell verden. Folk flytter og flykter, som har ført til et mangfold av mennesker. Mennesker migrerer fra hjemlandene sine, og bosetter seg i nye vertsland. Nye generasjoner ... -
Inkludering i skolen - En studie av sosial og kulturell tilhørighet i en skolekontekst
(Master thesis, 2020-05)Denne masteroppgaven tar sikte på å få frem elevenes synspunkter på- og meninger om faktorer som fremmer og hemmer inkludering i deres læringsmiljø. Problemstillingen som danner grunnlaget for min masteroppgave, er følgende: ... -
Kombinasjonsklasser - En god læringsarena for å lykkes?
(Master thesis, 2023-05)Denne masteroppgaven tar for seg hvordan ungdommer med kort botid i Norge opplever og har opplevd å gå i kombinasjonsklasser i videregående skole, og hvordan lærere opplever og har opplevd å undervise denne elevgruppen. ... -
Laget rundt læreren og eleven. Tverrfaglig samskaping i Timeskulen. Sluttrapport 2023
(VID Rapport;2023/9, Research report, 2024)BAKGRUNN: Denne sluttrapporten er basert på forskningssamarbeidet mellom VID vitenskapelige høgskole og Timeskolens endringsprosjekt “Laget rundt læreren og eleven”. VID vitenskapelige høgskole har bidratt med evaluering ... -
Lærernes opmærksomhed på seksuelle overgreb mod børn
(Master thesis, 2017)Denne master har haft til hensigt at undersøge folkeskolelærernes viden og opmærksomhed på børn der er udsatte for seksuelle overgreb. Min opgave er bygget på kvalitative undersøgelser af seks folkeskolelærere, spredt over ... -
Moral cognition and social competence: promotion and prevention in school
(Dissertation series for the Degree of Philosophiae Doctor (Ph.D) at VID Specialized University;no. 12, Doctoral thesis, 2018)Social competence is important to well-being and social and personal development. The lack of social competence is linked to bullying in school, young people’s failure to qualify for work, and other types of externalizing ...