Samstemte forflytningsprosedyrer på høgskole og i praksisfelt. Et samarbeidsprosjekt mellom Diakonhjemmet Sykehus og Diakonhjemmet Høgskole
dc.contributor.author | Brunborg, Birgit | |
dc.contributor.author | Haaheim-Simonsen, Hedvik | |
dc.date.accessioned | 2015-08-26T09:06:34Z | |
dc.date.available | 2015-08-26T09:06:34Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.isbn | 978-82-8048-152-8 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/297975 | |
dc.description.abstract | Det stilles krav til at det i høyere utdanninger bør være nær kontakt mellom forskning og undervisning (Frihet med ansvar Kunnskapsdepartementet, NOU 2000: 14). Kunnskapsdepartementet presiserer at studentene skal gis innsikt i - og lære å mestre- kunnskap på et avansert nivå. De skal være oppdatert om den nyeste utviklingen på eget fagfelt, noe som i praksis medfører at de også må lære om de nyeste forskningsresultatene på eget fagområde. Utfordringene med å tilrettelegge for at studentene lærer forskningsbaserte og oppdaterte måter å hjelpe personer i forflytningssituasjoner er derfor et prioritert område både i den teoretiske undervisningen og den praktiske oppfølgingen. | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.publisher | Diakonhjemmet Høgskole | nb_NO |
dc.relation.ispartofseries | Rapport;3/2015 | |
dc.subject | forflytning | nb_NO |
dc.subject | forflytningsteknikker | nb_NO |
dc.subject | forflytningsprosedyrer | nb_NO |
dc.subject | utdanning | nb_NO |
dc.subject | sykepleiestudenter | nb_NO |
dc.subject | pasienter | nb_NO |
dc.subject | sykehus | nb_NO |
dc.subject | Diakonhjemmet sykehus | nb_NO |
dc.title | Samstemte forflytningsprosedyrer på høgskole og i praksisfelt. Et samarbeidsprosjekt mellom Diakonhjemmet Sykehus og Diakonhjemmet Høgskole | nb_NO |
dc.type | Research report | nb_NO |
dc.source.pagenumber | 10 s. | nb_NO |