Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorWisløff, Else Marie Smestad
dc.contributor.authorUndheim, Liv Thorhild
dc.date.accessioned2015-04-13T11:52:28Z
dc.date.available2015-04-13T11:52:28Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.isbn978-82-8048-151-1
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/281522
dc.description.abstractI følge kvalifikasjonsrammeverket (NOKUT 2011) er det et krav at sykepleierstudenter på bachelornivå lærer å anvende faglig kunnskap og relevante resultater fra forsknings- og utviklingsarbeid på praktiske og teoretiske problemstillinger. Nasjonal Helseplan legger vekt på at sykepleiere skal bruke den best tilgjengelige kunnskapen som grunnlag for sykepleiepraksis. Prosessen fram til å finne og vurdere denne kunnskapen sammenfaller i stor grad med innholdet i begrepet informasjonskompetanse. Vi er ønsket å lage et fleksibelt undervisningsprogram for deltidsstudenter med temaet informasjonskompetanse. Prosjektet fikk økonomisk støtte fra Norgesuniversitetet. I denne rapporten beskriver vi utvikling og gjennomføring av undervisningsprogrammet samt studentenes vurdering av undervisningsprogrammet og av oppnådd informasjonskompetanse. Vi presenterer studentenes evaluering av sin egen informasjonskompetanse etter deltagelse i et IKT- støttet undervisningsprogram og deres vurdering av en vitenskapelig artikkel ved hjelp av en standardisert sjekkliste.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherDiakonhjemmet Høgskolenb_NO
dc.relation.ispartofseriesRapport;2/2015
dc.subjectsykepleienb_NO
dc.subjectsykepleiestudenternb_NO
dc.subjectIKTnb_NO
dc.subjectkunnskapsbasert praksisnb_NO
dc.subjectundervisningnb_NO
dc.subjectinformasjonskompetansenb_NO
dc.titleHvordan styrke sykepleierstudenters informasjonskompetanse gjennom IKT-støttet undervisning: et undervisningsprogram for deltidsstudenter med kunnskapsbasert praksis som temanb_NO
dc.typeResearch reportnb_NO
dc.source.pagenumber18nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel