Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorNordby, Karoline
dc.date.accessioned2021-07-09T11:28:31Z
dc.date.available2021-07-09T11:28:31Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2764048
dc.description.abstractI denne oppgaven vil temaene sorg og eksistensielle sorgreaksjoner blant ungdom være sentrale temaer. Jeg har utarbeidet følgende problemstilling: På hvilken måte kan eksistensielle temaer være en del av ungdommers sorgprosess, og hvordan kan en sosionom på en skole møte dette på en god måte? Jeg har undersøkt og samlet litteratur og data som allerede finnes om dette temaet. I litteraturgjennomgangen kommer det frem en bakgrunnsforståelse om hvordan sorg kan forstås og at eksistensielle sorgreaksjoner kan være vanlig for ungdom. Det sies noe om i hvilken grad sosionomer på skoler får sosialfaglig opplæring om eksistensielle temaer. Det blir drøftet hva en sosionom kan gjøre med egen verdibevissthet og kunnskap, for å møte ungdom i sorg på en best mulig måte. Det konkluderes med at verdibevissthet er viktig å få integrert i en selv som profesjonell og privatperson, og at sorg og eksistensielle sorgreaksjoner er viktige områder for sosionomer.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherVID vitenskapelige høgskole. Osloen_US
dc.subjectsosialt arbeiden_US
dc.subjectsorgen_US
dc.subjectungdomen_US
dc.titleUngdom i sorg. En litteraturstudie om ungdommers eksistensielle sorgreaksjoneren_US
dc.typeBachelor thesisen_US
dc.source.pagenumber27en_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel