Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorHøviskeland, Jørn Christoffer Formo
dc.date.accessioned2019-10-16T11:32:40Z
dc.date.available2019-10-16T11:32:40Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2622544
dc.description.abstractSosialfaglig gruppearbeid er en av flere tilnærminger i sosialt arbeid, og brukes blant annet i NAV og hos tiltaksarrangører. En mulig kontekst for arbeidet er med arbeidsledige deltakere, der målet er å bli arbeidsinkludert. Oppgavens mål er å undersøke om tilnærmingen er en effektiv metode for å skape arbeidsinkludering. Svaret søkes gjennom problemstillingen «På hvilken måte kan sosialfaglig gruppearbeid bidra til å fremme arbeidsinkludering?» og ved bruk av metoden litteraturstudie. Studien etterstreber å bruke nye og relevante forskningsstudier. Sentrale temaer i besvarelsen er kjennetegn ved arbeidsledige, barrierer i arbeidslivet, arbeidsinkludering, drivkrefter i gruppearbeid og anerkjennende metode. I tillegg belyses teori gjennom et par empiriske eksempler. Litteraturstudien konkluderer med at sosialfaglig gruppearbeid kan ha størst effekt i bruk med deltakere som har en tilknytning til arbeidslivet, såkalt place then train. Økt støtte i gruppearbeid kan bidra til at deltakerne forblir i arbeidslivet og forebygger frafall.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherVID vitenskapelige høgskole. Diakonhjemmet Oslo.nb_NO
dc.subjectsosialt arbeidnb_NO
dc.subjectarbeidsledighetnb_NO
dc.subjectarbeidsinkluderingnb_NO
dc.subjectsosialfaglig gruppearbeidnb_NO
dc.subjectarbeidslinjanb_NO
dc.title“Jeg hadde ikke ansatt meg selv en gang, jeg”. En litteraturstudie om sosialfaglig gruppearbeid og arbeidsinkludering.nb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO
dc.source.pagenumber36nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel